کد خبر: ۱۴۹۲۷
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

آیا ربات ها می توانند دارو تجویز کنند؟+فیلم

همه گیری فعلی نشان می دهد که وجود ربات های بهداشتی در آینده مفید خواهد بود.

به گزارش «نبض فناوری»، ربات هایی که می توانند وظایف اساسی مراقبت های بهداشتی را برای پشتیبانی از کار پزشکان و پرستاران به عهده بگیرند در آینده بسیار مفید خواهند بود.

شاید ربات پزشکی روزی داروی شما را تجویز کند؟ این ایده ربات های سه بعدی سنجش ساختاری است که توسط «وو سو کیم» دانشیار دانشکده مهندسی سیستم های مکاترونیک در دانشگاه Simon Fraser آزمایش شده است.

کیم  نویسنده دو مقاله اخیر در این زمینه  گفت: «همه گیری اخیر ضرورت به حداقل رساندن تعامل انسان به انسان بین کارکنان مراقبت های بهداشتی و بیماران را نشان می دهد. »

تیم تحقیقاتی کیم برای اندازه گیری سیگنالهای فیزیولوژیکی انسان یک ربات انسان نما و یک بازوی رباتیک را برنامه ریزی کردند. بازوی رباتی، ایجاد شده با استفاده از ساختارهای اریگامی 3 بعدی چاپ شده کیم، حاوی الکترودهای زیست پزشکی در نوک هر انگشت است. وقتی دست فرد را لمس می کند، سیگنال های فیزیولوژیکی از جمله سیگنال های الکتروکاردیوگرام (که ضربان قلب را کنترل می کند)، میزان تنفس، الکترومیوگرام (نظارت بر سیگنال های الکتریکی ناشی از حرکات عضلات) و دما را تشخیص می دهد.

ربات انسان نما همچنین می تواند سطح اکسیژن را کنترل کند، که می تواند برای نظارت بر وضعیت شدید کووید-19استفاده شود. داده ها را می توان در زمان واقعی روی مانیتور ربات مشاهده یا مستقیماً برای ارائه دهنده خدمات بهداشتی ارسال کرد.

کیم قصد دارد با همکاری همکاران بهداشت و درمان، ربات های بیشتری را توسعه و آزمایش کند. در این مرحله، ربات ها قادر به جمع آوری منفعلانه اطلاعات بیمار هستند. اما این محقق معتقد است که در دهه آینده، ربات های بهداشتی مجهز به هوش مصنوعی می توانند نقش فعال تری داشته، با بیمار تعامل داشته باشند، داده های جمع آوری شده را پردازش و حتی دارو تجویز کنند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی