کد خبر: ۱۴۹۸۴
|
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰
مدیرعامل شرکت مهندسی فن آور پویا سپاهان:

تولید دستگاهای وکیوم تراپی و کیت‌های پانسمان زخم با دانش بومی/ ورود دانش‌بنیان‌ها در شرایط فعلی به بورس منطقی نیست

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از توان علمی و مهندسی، موفق به تولید انواع دستگاه وکیوم تراپی، انواع ساکشن‌های پزشکی، محصولات میکرودرم ابریژن، میکرو پیگمتیشن، و میکرو نیدلینگ و ملزومات آن‌ها جهت استفاده در کلینیک‌هایی زیبایی و با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو شد.

ساخت هیدروژل‌هایی با کاربرد در صنعت پزشکی و تصفیه پساب‌های صنعتی

سید احمد حسینی مدیرعامل شرکت مهندسی فن آور پویا سپاهان، با نام اختصاری فاپسکو در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» در رابطه با فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان حدود ۱۹ سال سابقه در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و دستگاه‌های پزشکی پوست و زیبایی و نیز به عنوان تولید کننده انواع سیستم‌های وکیوم پزشکی و تجهیزات اندازه گیری الکتونیکی فعالیت می‌کند.

وی تصریح کرد: در این شرکت ما طراحی و تولید انواع دستگاه وکیوم تراپی، انواع ساکشن‌های پزشکی و ملزومات آن‌ها را انجام می‌دهیم. همچنین با استفاده از توان علمی و مهندسی، موفق به تولید محصولات میکرودرم ابریژن، میکرو پیگمتیشن، و میکرو نیدلینگ و ملزومات آن‌ها جهت استفاده در کلینیک‌هایی زیبایی و با اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان غذا و دارو شده است.

حسینی تأکید کرد: این شرکت دانش‌بنیان اولین تولیدکننده این تجهیزات در داخل کشور است. دستگا‌های وکیوم تراپی و کیت‌های پانسمان زخم برای درمان زخم‌های مزمن و زخم‌های بستر و دیابتی و تروما کاربرد دارند کلا این نوع دستگاه‌ها برای درمان زخم‌هایی که به روش‌های متداول قابل درمان نبودند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی فن آور پویا سپاهان، افزود: این دستگاه‌ها بدون استفاده از هیچ گونه دارویی ۴۰ درصد هزینه‌ها را کاهش داده و سرعت درمان این زخم سه برابر روش‌های نوین است. هم‌اکنون این تجهیزات در تمام بیمارستان‌های کشور کاربردی شده است. انواع ساکشن‌های دیگری هم به صورت تخصصی مورد استفاده قرار می‌گیرد را این شرکت تولید می‌کند.

حسینی افزود: تمام این تجهیزات با دانش بومی بوده طراح کل دستگاه‌ها در داخل کشور انجام شده است. دستگاه وکیوم تراپی و کیت‌های پانسمان زخم تنها دارنده استاندارد SE در کشور هستیم. تعداد کل شرکت‌های تولیدکننده در دنیا شاید ۲۰ شرکت نباشد که یکی از شرکت‌ها، شرکت فاپسکو است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: صادرات به صورت غیررسمی به کشور ترکیه و عراق در حوزه بحث درمان زخم و محصولاعت پوستی بوده است امیدواریم در سال ۱۴۰۰ با توجه به زیرساخت‌ها صادرات را داشته باشیم. هم اکنون ۱۰۰ نیاز بازار داخل را تامین می‌کنیم.

وی افزود: سال آینده سه مدل دستگاه وکیوم که مجهیز به فناوری تله مدیسن است وارد بازار خواهد شد. به دلیل استفاده از فناوری نوین و طراحی تجهیزات جدید مطابق با استاندارد‌های جهانی و ثبت اختراعات باعث شد که این شرکت دانش‌بنیان شناخته شد. هم اکنون ۲۵ نفر مستقیم و غیرمستقیم بسیار گسترده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ نباید وارد بورس شوند چرا که امروزه بورس بازار سرمایه حاکمیتی شده است در صورتی باید بازار سرمایه‌ای برای بخش خصوصی باشد، بنابراین با این تناقض عملا در حال حاضر توجیهی ندارد که شرکت‌ها وارد بورس شوند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی