کد خبر: ۱۵۱۹۲
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

اکسیژن زمین طی 1 میلیارد سال دیگر از بین خواهد رفت

طی یک میلیارد سال دیگر با گرم شدن خورشید، جو گرمتر دی اکسید کربن را شکسته و باعث از بین رفتن حیات گیاهان خواهد شد که به نوبه خود منبع اکسیژن زمین را از بین می برد.

به گزارش «نبض فناوری»، هوای گسترش دهنده قفسه سینه شما بیشتر حاوی ازت و اکسیژن است که از اجزای اصلی جو ما است. اکسیژن به لطف گیاهان از طریق فرآیند فتوسنتز، در جو ما وجود دارد. مطالعه منتشر شده در مارس 2021 نشان می دهد که یک میلیارد سال دیگرگیاهان از بین می روند و اکسیژن موجود در جو ما را برای تنفس انسان و حیوانات با خود می برند.

کازومی اوزاکی از دانشگاه توکیو و کریس رینهارد از جورجیا Tech از سیستم های آب و هوایی، بیولوژیکی و زمین شناسی زمین برای الگوبرداری آینده شرایط جوی روی زمین استفاده کرده اند. مطالعه آنها در تاریخ 1 مارس 2021 در مجله peer reviewed Nature Geoscience منتشر شد.

جو موجود زمین از 78درصد نیتروژن، 21درصد اکسیژن، 0.9درصد آرگون و 0.1درصد گازهای دیگر شامل دی اکسید کربن، متان، بخار آب و نئون تشکیل شده است. 2 میلیارد سال اول زمین، در جو اکسیژن وجود نداشت. سطح پایین اکسیژن اولین بار هنگامی ظاهر شد که سیانوباکتریها، آزادسازی اکسیژن را به عنوان محصول جانبی فتوسنتز خود آغاز کردند. سپس حدود 2.4 میلیارد سال پیش، زمین تحت رویداد بزرگ اکسیداسیون قرار گرفت. در این مرحله اکسیژن شروع به تجمع مقادیر بیشتری در اتمسفر کرد و باعث از بین رفتن برخی از باکتری ها شد؛ اما به زندگی پیچیده تری اجازه تکامل داد.

این مدینه فاضله اکسیژن که در حال حاضر در آن زندگی می کنیم فقط وضعیت موقتی در زمین است.

در حالی که تا پایان اکسیژن هنوز یک میلیارد سال دیگر باقی مانده است، اما افت اکسیژن بسیار بسیار شدید است. ما در مورد اکسیژنی در حدود یک میلیون برابر کمتر از امروز صحبت می کنیم.

این رویداد در آینده با افزایش متان همزمان خواهد شد، تا زمانی که سطح متان در حدود 10،000 برابر بیشتر از جو امروز باشد. این تغییرات برای سازگاری در زیست کره خیلی سریع اتفاق خواهد افتاد. لایه ازن، ساخته شده از اکسیژن از بین می رود و نور ماورlء بنفش و گرما به خاموش شدن حیات زمینی و آبزی کمک می کند. همه به جز میکروب ها با نابودی روبرو خواهند شد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی