کد خبر: ۱۵۳۰۷
|
۲۳ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۳۰

برنامه های اپل چه اطلاعاتی را از شما جمع می کند؟

اگر اپل می تواند برنامه های شخص ثالث را مجبور به ارسال برچسب حریم خصوصی کند، انتشار اطلاعات مشابه برای برنامه های داخلی اپل چگونه است و چه داده هایی از کاربر جمع آوری می کند؟

به گزارش «نبض فناوری»، اپل از ماه دسامبر، توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث را در فروشگاه App مجبور کرده است که با ذکر لیست هر برنامه، یک برچسب حفظ حریم خصوصی وارد کند.

برنامه های موجود پس از به روزرسانی باید حاوی برچسب حریم خصوصی باشند. این برچسب ها را می توان در زیر بخش رتبه بندی و بررسی لیست برنامه مشاهده کرد. به عنوان مثال برنامه یوتیوب را در نظر بگیرید. از اطلاعات قرارداد کاربر و شناسه های دیگر می توان برای ردیابی کاربر در میان برنامه ها و وب سایت ها استفاده کرد. داده های خرید، اطلاعات مخاطب، محتوای کاربر، سابقه مرور، داده های مورد استفاده، موقعیت مکانی، مخاطبین، سابقه جستجو، شناسه ها و سایر داده ها را می توان جمع آوری کرد و به هویت کاربر پیوند داد.

شاید به یاد بیاورید که گوگل تا همین اواخر از بروزرسانی بسیاری از برنامه های iOS خود جلوگیری کرده است. در حالی که آن را انکار می کند، گمانه زنی ها این بود که این شرکت مانع این شده تا مجبور نشود برچسب های حریم خصوصی برنامه های خود را اضافه کند.

برنامه های اپل چه اطلاعاتی را از شما جمع می کند؟

اما در مورد برنامه های اپل چطور؟ اگر اپل می تواند برنامه های شخص ثالث را مجبور به ارسال برچسب حریم خصوصی کند، انتشار اطلاعات مشابه برای برنامه های داخلی اپل چگونه است؟ با کلیک روی وب سایت حریم خصوصی اپل می توانید این اطلاعات را پیدا کنید. در آنجا خواهید فهمید که کدام یک از برنامه های داخلی اپل با استفاده از داده هایی که جمع آوری می کنند شما را ردیابی می کنند.

برخی در واقع در محافظت از حریم خصوصی شما مهارت دارند. به عنوان مثال Apple Maps را در نظر بگیرید. این برنامه سلامت و تناسب اندام، موقعیت مکانی، سابقه جستجو ، داده های استفاده و موارد تشخیصی کاربر را جمع آوری می کند. با این حال، اپل ادعا می کند که این اطلاعات با هویت کاربر ارتباط ندارد.

اپل قبلاً این نوع اطلاعات مربوط به برنامه های داخلی خود را در صفحات پشتیبانی هرکدام منتشر می کرد. اما اکنون، وب سایت واحدی دارد که در آن کاربران می توانند برنامه های خود اپل را از ابتدا تا آخر بررسی کرده و همان نوع اطلاعاتی را که در مورد برنامه های شخص ثالث در App Store ارسال می شود، مشاهده کنند.

برنامه های اپل چه اطلاعاتی را از شما جمع می کند؟

اپل قبلا نسخه های بتا iOS 14.5 را منتشر کرده است و نسخه نهایی نهایی نسخه ساخت آن باید بهار امسال منتشر شود. لازم به ذکر است که اپل اطمینان حاصل می کند که توسعه دهندگان نمی توانند از کاربران iOS انتقام بگیرند.

برچسب ها: اپل داده اطلاعات
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی