کد خبر: ۱۵۳۵۹
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۲

چالش برانگیزترین کار یک فضانورد چگونه است؟+فیلم

ناسا روز شنبه 13 مارس آخرین پیاده روی فضایی خود را در ایستگاه فضایی بین المللی به پایان رساند و کارهای مختلف تعمیر و نگهداری را در خارج از ایستگاه مداری 250 مایلی بالاتر از زمین با موفقیت انجام داد.

به گزارش «نبض فناوری»، این فعالیت های برون ناویEVA می تواند تا هفت ساعت طول بکشد و همانطور که انتظار دارید، نیاز به آموزش و آماده سازی بسیار زیاد برای Terra firma دارد.

توماس پسکت از آژانس فضایی اروپا یکی از این فضانوردان است که در حال حاضر دوره آموزش پیاده روی فضایی را پیش از مأموریت برنامه ریزی شده ایستگاه فضایی بین المللی در آوریل 2021 طی می کند.
این آموزش در مرکز فضایی جانسون ناسا در حال انجام است و شامل مقادیر زیادی از زمان غوطه ور شدن در آب (با تجهیزات کامل لباس فضایی ) به عنوان بخشی از تمرینات شبیه سازی است. محیط آبی درجه ای از بی وزنی را فراهم می کند که به فضانوردان کمک می کند تا به شرایط مشابه خارج از ایستگاه فضایی عادت کنند.

ناسا به تازگی فیلم 43 دقیقه ای زیر را که یکی از تمرینات زیرآبی خود را نشان می دهد که در آن می توان توماس را در حال ارتباط با پرسنل کنترل مأموریت و مشغول کار و روی مدل ایستگاه فضایی بین المللی دید.
آژانس فضایی در یادداشت های همراه ویدیو توضیح داد که فضانوردان در آزمایشگاه شناوری خنثی ناسا راهپیمایی فضایی تمرین می کنند. استخر آموزش بزرگترین استخر سرپوشیده جهان است که بیش از 23 میلیون لیتر آب در خود جای داده، اما هنوز هم به اندازه کافی بزرگ نیست تا بتواند ایستگاه فضایی کامل را در خود جای دهد. در عوض، در صورت لزوم برای آموزش، از قسمتهای خاصی از ساختار ایستگاه استفاده می شود.

در طی چنین تمرینی، غواصان پشتیبانی و آموزش برای هدایت فضانوردان در کنار او هستند، در حالی که در حین پیاده روی فضایی، فضانوردان در ایستگاه دائما با تیم کنترل ماموریت در تماس هستند.

ناسا راهپیمایی های فضایی را چالش برانگیزترین کار برای یک فضانورد توصیف می کند و می افزاید که این رویدادها مانند ماراتن هایی است که به تمرکز و تحرک بدنی برای شش ساعت و بدون هیچ گونه استراحت غذاخوردن نیاز دارد.
توماس در مورد ویدیوی آموزش طی توییتی گفت: شاید تماشای چهل دقیقه آموزش راهپیمایی فضایی برای شما آسان باشد اما این کاری سخت است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی