کد خبر: ۱۵۳۹۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۰۸:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

بیش از ۱۰ هزار محصول توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایران ساخت شد

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در ایامی که برای اولین بار نمایشگاه ایران ساخت شروع شده بود حدود ۴۰۰ قلم بود، اما اکنون به ۱۰ هزار محصول رسیده است. همچنین در مرحله نخست حدود ۳۰ شرکت بود که الان حدود ۳۵۰ شرکت خلاق و دانش بنیان رسیده است.

پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مبارزه با ویروس کرونا گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان صف شکن و خط شکن موضوع مقابله با بیماری کووید-۱۹ بودند و عمده ملزومات و تجهیزات مورد نیاز جامعه در دل نداری و ایامی که پاندومی کرونا تازه به ایران آمده بود و هیچ کس حتی هیچ کشوری نداشت واقعا شرکت‌های دانش بنیان سنگ تمام گذاشتند و توانستند در زمینه کیت تشخیص کرونا، خط تولید ماسک، شوینده‌ها، دستکش و گان، مواد ضدعفونی کننده، تجهیزات آزمایشگاهی، ونتیلاتور‌ها و اکسیژن ساز حتی دارو‌های مکمل و پروتکل‌های مورد نیاز رسیدگی به بیماران توسط شتابدهنده‌های تخصصی و مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

وی افزود: به تازگی نیز چهار شرکت دانش بنیان توانستند در زمینه ساخت واکسن کرونا ورود پیدا کنند که هم‌اکنون در مرحله تست سوم انسانی هستند امیدواریم سال ۱۴۰۰ واکس‌های ساخت این شرکت‌ها به کمک مردم بیاید.

کرمی با بیان اینکه بیش ۱۰ هزار محصول ایران ساخت در نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت ارائه شد و چیزی حدود ۸۰۰ میلیارد تومان ثبت سفارش برای فروش صورت گرفت، گفت: در ایامی که برای اولین بار نمایشگاه ایران ساخت شروع شده بود حدود ۴۰۰ قلم بود، اما اکنون به ۱۰ هزار محصول رسیده است. همچنین در مرحله نخست حدود ۳۰ شرکت بود که الان حدود ۳۵۰ شرکت خلاق و دانش بنیان رسیده است.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، ادامه داد: عناصر بازیگران و دو زیست بوم فناوری و نوآوری داریم که این بازیگران مختلف هستند به طوریکه دانشگاه‌ها به عنوان مرجع تولید نیروی انسانی و آموزش دهنده نیروی انسانی متخصص هستند. خوشبختانه دانشگاه‌های مادر خوبی در استان‌های کشور داریم که آموزش‌های خوبی را به نیروی انسانی ارائه می‌دهند. در کنار دانشگاه‌ها پارک‌های علم و فناوری نیز خدماتی را ارائه می‌دهند تا علم را تبدیل به محصول کنند. در کنار پارک‌های علم و فناوری خانه‌های خلاق و کارخانه‌های نوآوری و مراکز نوآوری راه اندازی شده است. VC‌ها وصندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه برای این‌ها در نظر گرفته شده است که تمام این‌ها در واقع یک زیست بوم را تشکیل می‌دهند، زیست بومی که توانمندی این را دارد در دورانی که تحریم است و اجازه ورود و خروج کالایی را به ما نمی‌دادند خوشبختانه این شرکت‌ها توانستند تمام محصولات مورد نیاز کشور را تولید کنند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
وبگردی