کد خبر: ۱۵۴۰۴
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

هوش مصنوعی راه رفتن را آسانتر کرد

مهندسان، هوش مصنوعی و دوربین ها را در ربات پوشیدنی ترکیب کردند تا به راه رفتن خودکار فرد کمک کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، محققان رباتیک در حال توسعه اسکلت های بیرونی و پاهای مصنوعی هستند که با استفاده از فناوری پیچیده هوش مصنوعی قادر به تفکر و تصمیم گیری کنترل است.

این سیستم بینایی رایانه و هوش مصنوعی یادگیری عمیق را برای شبیه سازی چگونگی راه رفتن افراد با دیدن محیط اطراف و تنظیم حرکات خود ترکیب می کند.

پایه های اسکلت های بیرونی که توسط موتورها کار می کنند از قبل وجود دارند، اما کاربران باید به صورت دستی از طریق برنامه های تلفن های هوشمند یا جوی استیک آنها را کنترل کنند.

برای حالات قبل هر بار که می خواهید یک فعالیت حرکتی جدید انجام دهید  باید متوقف شوید ، تلفن هوشمند خود را بیرون آورید و حالت مورد نظر را انتخاب کنید.

محققان برای رفع محدودیت کاربران این ربات پوشیدنی را با دوربین های پوشیدنی مجهز کردند و اکنون در حال بهینه سازی نرم افزار رایانه ای AI برای پردازش ویدئو جهت شناسایی دقیق پله ها، درها و سایر ویژگی های محیط اطراف هستند.

مرحله بعدی پروژه تحقیقاتی ExoNet شامل ارسال دستورالعمل ها به موتورها است تا ربات های پوشیدنی بتوانند از پله ها بالا بروند، از موانع عبور کنند یا اقدامات مناسب دیگری را براساس تجزیه و تحلیل حرکت فعلی کاربر و زمین های آینده انجام دهند.

محققان همچنین در تلاشند تا با استفاده از حرکت انسان برای شارژ خودکار باتری ها، بهره وری انرژی موتورها را برای ربات های پوشیدنی و پروتزها بهبود بخشند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی