کد خبر: ۱۵۴۰۵
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

راه حل رفع کند بودن برنامه های عکس ویندوز10

زمانیکه مایکروسافت ویندوز10 را منتشر کرد برنامه عکس در آن بسیار کند بود و هنوز هم این مشکل برای کاربران وجود دارد در ادامه برای خلاصی از این مشکل با نبض فناوری همراه شوید.

به گزارش «نبض فناوری»،  برای رفع مشکل کند بودن برنامه های عکس در ویندوز10 مراحلی را یادآور می شویم که با انجام آن ها تصاویر سه یا چهار برابر سریعتر باز می شوند.

اگر برای باز کردن عکس ها 10 ، 20 یا 30 ثانیه زمان منتظر می مانید، قطعاً مشکل غیرمعمولی وجود دارد. ممکن است بخواهید داده های برنامه برنامه Photos را بازنشانی کنید.

حتی وقتی برنامه Photos با بیشترین سرعت ممکن نیز پیش می رود؛ اکثر مردم مشکل دیگری با آن دارند. وقتی روی تصویر در File Explorer دوبار کلیک می کنید، باز شدن برنامه Photos کمی بیشتر طول می کشد، احتمالاً در حین نمایش تصویر نیز یک صفحه سیاه نشان داده می شود. ممکن است برای برخی از تصاویر ابتدا یک نسخه تار از تصویر مشاهده کنید که همان تصویر واقعی است که در نهایت به نمایش در می آید.

حال این سوال پیش می آید که چرا تصاویر وب سریعتر از تصاویر موجود در حافظه داخلی سیستم باز می شوند؟

برای حل مشکل راهی وجود دارد که تصاویر را سه یا چهار برابر سریعتر از برنامه عکس های داخلی ویندوز10 باز می کند.

برنامه دیگری را برای دیدن تصاویر انتخاب کنید ما Irfanview را پیشنهاد می کنیم

برای بازگرداندن Windows 7 Viewer Windows Photo Classic به ویندوز 10 می توانید از هک رجیستری استفاده کنید. با این حال، فکر می کنیم احتمالاً با یک برنامه دیگر وضعیت بهتری داشته باشید.

Irfanview قسمت کلاسیکی از نرم افزار ویندوز است که به دهه 90 میلادی بازمی گردد ، اما هنوز امروزه در حال توسعه فعال است.

Irfanview سریع، ساده و البته رایگان است. Irfanview را نصب و برای باز گردن تصاویر آن را به عنوان برنامه پیش فرض انتخاب کنید. هنگامی که روی فایلهای تصویری مانند JPEG ، PNG و سایر انواع پرونده در File Explorer دوبار کلیک کنید آن را خواهید دید.

به رغم اندازه کوچک آن (نسخه 64 بیتی Irfanview 3.56 مگابایتی و بدون هیچ افزونه ای است) همچنین دارای ویژگی های مفیدی برای تبدیل ،تغییر اندازه، برش، چرخش و علامت گذاری تصاویر است.

اما چرا برنامه Windows Photos اینقدر کند است؟

خوب ، شاید کند باشد زیرا یک برنامه UWP (پلتفرم جهانی ویندوز)است. آیا به خاطر دارید که نسخه اصلی Microsoft Edge قبل از کنار گذاشتن مایکروسافت و تغییر کاربری آن در پروژه Chromium Google چقدر کند بود؟! برنامه های UWP در مورد سرعت کمی کند هستند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی