کد خبر: ۱۵۵۰۹
|
۰۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

پنج کاری که تلفن سامسونگ شما انجام می‌دهد و نمی‌دانید

اگر نرم افزار One UI سامسونگ را دوست داشته نداشته باشید باز هم نمی توان انکار کرد که این تنها نسخه همه کاره اندروید است. مطمئناً همه به ویژگی های ارائه شده آن نیازی ندارند و یا حتی آنها را نمی خواهند، اما اگر به شخصی سازی علاقه دارید، One UI راهی است که باید دنبال کنید.

به گزارش «نبض فناوری»، اگرعلاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد توانایی های تلفن سامسونگ خود هستید، در ادامه با نبض فناوری همراه شوید. چند ترفند وجود دارد که شاید نمی دانید تلفن سامسونگ شما قادر به انجام آنها است.

سفارشی کردن بی پایان صفحه اصلی

احتمالاً می دانید که می توانید صفحه اصلی تلفن سامسونگ خود را سفارشی کنید، اما ممکن است از میزان انجام این کار آگاهی نداشته باشید. این عمیق تر از امکان تغییر تصاویر پس زمینه است.

با فشار طولانی هر نقطه از صفحه اصلی، به برخی از اصول اولیه دسترسی پیدا خواهید کرد (مانند امکان تغییر تصاویر پس زمینه و ابزارک ها) همچنین می توانید با ضربه زدن روی دکمه «themes» نمادها و قلم ها را سفارشی کنید.

اگر مدت طولانی روی صفحه اصلی فشار دهید و روی دکمه تنظیمات در سمت راست انتهای گزینه های نمایش داده شده ضربه بزنید، می توانید آیکون شبکه ای برنامه را در صفحه اصلی و در App Drawer تغییر دهید. همچنین می توانید تنظیمات دیگر را تغییر دهید؛ مانند اینکه برنامه ها هنگام بارگیری به طور خودکار در صفحه اصلی نشان داده می شوند.

 

همه چیز را با Bixby Routines خودکار کنید

5کاری که تلفن سامسونگ شما انجام می دهد و نمی دانید

Bixby Routines اساساً به شما امکان می دهد وظایف را بر اساس مواردی مانند موقعیت مکانی، وضعیت دستگاه یا طیف وسیعی از موارد دیگر خودکار کنید. ابتدا باید آن را فعال کنید، با رفتن به Settings > Advanced Features  و کلید Bixby Routines به وضعیت روشن تغییر دهید. سپس، روی Bixby Routines ضربه زده و در صورت تمایل، منوی سه دکمه، تنظیمات را بزنید، سپس گزینه Add Bixby Routines to Apps Screen را بزنید.

ویجت های قفل صفحه

5کاری که تلفن سامسونگ شما انجام می دهد و نمی دانید

افزودن ابزارک به صفحه اصلی یک روش عالی برای اضافه کردن قابلیت های اضافی و اطلاعات قابل مشاهده است، اما می توانید ابزارک هایی را به قفل صفحه اضافه کنید این به شما امکان می دهد برخی از اطلاعات را بدون نیاز به دسترسی به تلفن خود مشاهده کنید. برای انجام این کار ، به Settings > Lock Screen > Widgets بروید. سپس ابزارک هایی را که می خواهید (در صفحه اصلی مشاهده کنید) فعال کنید. ابزارک هایی برای آب و هوا، تقویم شما، روال های Bixby و موارد دیگر وجود دارد.

Samsung DeX Wireless

5کاری که تلفن سامسونگ شما انجام می دهد و نمی دانید

سامسونگ DeX به دادن رابط کاربری دسکتاپ مانند به کاربران و از طریق تلفن مشهور است، اما آیا می دانید بدون نیاز به سیم و آداپتور می توانید از DeX استفاده کنید؟ DeX می تواند به صورت بی سیم کار می کند. برای دسترسی به DeX بی سیم، به سادگی تنظیمات سریع را باز کرده و گزینه DeX را نگه دارید، سپس مکان مورد نظر برای دسترسی به DeX را انتخاب کنید. اگر تلویزیون یا مانیتور سازگار دارید، باید در لیست دستگاه ها نمایش داده شود.

حالت تاریک در کل سیستم

5کاری که تلفن سامسونگ شما انجام می دهد و نمی دانید

شما احتمالاً از حالت تاریک « Dark Mode» آگاهی دارید، اما ممکن است از میزان کنترل خود بر حالت تاریک اطلاع نداشته باشید. می توانید حالت تاریک را طوری تنظیم کنید که به صورت دستی کنترل شود یا طبق یک برنامه کار کند ) بر اساس غروب و طلوع خورشید). برای دسترسی به این کنترل ها، منوی تنظیمات سریع را به پایین کشیده و حالت تاریک را فشار دهید.

سپر راحتی چشم

5کاری که تلفن سامسونگ شما انجام می دهد و نمی دانید

حالت تاریک برای نگاه کوتاه مدت به صفحه تلفن بسیار مناسب است، اما اگر می خواهید زمان بیشتری را طی کنید، Eye Comfort Shield را امتحان کنید. این ویژگی تقریباً مشابه Apple’s Night Shift است  و در واقع محدود کردن میزان نور آبی نمایش داده شده روی صفحه در شب به بهبود خواب بهتر کمک می کند. این حالت کمی رنگ نارنجی ایجاد می کند، اما اگر فقط در حال مرور وب و بررسی رسانه های اجتماعی باشید مهم نخواهد بود.

فعال کردن Eye Comfort Shield در تنظیمات سریع آسان است و به طور پیش فرض بسته به زمان روز رفتار خود را تغییر می دهد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
Meysam
۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
شاید باورت نشه اما من همه رو بلدم
2
1
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی