کد خبر: ۱۵۸۱۲
|
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
در گفت‌وگو با نبض فناوری؛

فعالیت ۶۰ شرکت استارتاپی در مرکز رشد پارک فناوری پردیس/ تنوع خدمات و ارائه سرویس‌های جدید در راستای توسعه بازار صادراتی

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحد‌های فناور پارک فناوری پردیس، با بیان اینکه تا به امروز دو دوره فراخوان پذیرش را برگزار کردیم، گفت: طی این فراخوان ۶۰ تیم وارد مرحله آماده سازی شدند که خروجی آنها حدود ۲۵ تیم جدید بود که موفق به پذیرش در مرکز رشد شدند.

محسن علی اکبریان مدیر کل نظارت و ارزیابی واحد‌های فناور پارک فناوری پردیس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه در سال گذشته مرکز رشد را به پارک فناوری پردیس اضافه کردیم، اظهار کرد: شرکت‌های استارتاپی قبل از ورود به مرکز رشد عملا یک دوره آماده سازی را در فضای اشتراکی دوتا سه ماه را طی می‌کنند و منتخبین در پایان دوره آموزش وارد مرکز رشد می‌شوند.

وی تصریح کرد: هدف از این آموزش‌‎ها تقویت مسائل آموزشی شرکت‌ها و نیز خدمات با کیفیت به شرکت‌های استارتاپی است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی واحد‌های فناور پارک فناوری پردیس، با بیان اینکه تا به امروز دو دوره فراخوان پذیرش را برگزار کردیم، گفت: طی این فراخوان ۶۰ تیم وارد آماده سازی شدند و خروجی این‌ها حدود ۲۵ تیم جدید بود که موفق به پذیرش در مرکز رشد شدند. در حال حاضر در مرکز رشد ۶۰ مجموعه فعال استارتاپی است.

وی افزود: همچنین سازوکار‌ها و فرایند‌های حمایتی را نیز در حوزه منتورشیپ و خدمات آموزشی در دستور کار خود قرار دادیم. در کنار این موضوع در حوزه رشد منابع انسانی تیم‌های پذیرش با رشد ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواجه شدیم به طوری که در سال ۹۹ حدود ۱۶ تیم رشد یافته موفق داشتیم که از مرکز رشد پارک فناوری پردیس خارج و وارد بازار کار شدند.

علی‌اکبریان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ روال پذیرش شرکت‌ها را از طریق فضای اشتراکی دنبال خواهیم کرد که تجربه موفقی بوده و عملا خروجی آن‌ها کیفیت بالاتری داشت. در سال جدید با توجه به محدودیت‌های پذیرش بخاطر فضای مرکز رشد مقداری فراخوان‌ها کمتر خواهد بود و عملا بیشتر روی تنوع خدمات و سرویس‌های جدید برای شرکت‌های پذیرش شده سال ۹۹ متمرکز خواهیم شد.

وی تصریح کرد: آموزش‌ها عمدتا در مرحله پیش از مرکز رشد ارائه می‌شود که عمدتا در بخش مهارت‌ها و تدوین کسب وکار و ارائه طرح یکساله و فنون مذاکره برای بازار صادراتی است. همچنین یکسری مهارت‌های تیم سازی و کنترل پروژه را نیز آموزش می‌دهیم.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی