کد خبر: ۱۵۸۸۷
|
۱۶ فروردين ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۳

ربات هنرمندی که آثارش به فروش می رسد+عکس

ربات هنرمندی که نقاشی های خود را به قیمت 688888 دلار به فروش می رساند؛ هم اکنون چشم به حرفه موسیقی دارد.

به گزارش «نبض فناوری»، سوفیا رباتی مستعد با قابلیت صحبت و آواز خواندن است او حتی می تواند آثار هنری خلق کند. در ماه مارس، با خلق یک اثر دیجیتالی و فروش آن در حراجی به قیمت 688،888 دلار در قالب رمز غیرقابل معاوضه (NFT)، در دنیای هنر سر و صدا به پا کرد.

این فروش هیجان روزافزون بازار NFT را زیاد کرد، جایی که مردم می توانند حقوق مالکیت محتوای دیجیتال را خریداری کنند.NFT ها کد رمز دیجیتالی منحصر به فردی دارند که در بلاکچین ذخیره شده اند و به هر کسی اجازه می دهد صحت و مالکیت موارد را تأیید کند.

دیوید هانسون، مدیرعامل هانسون رباتیک مستقر در هنگ کنگ و خالق سوفیا در دو دهه گذشته در حال تولید ربات ها بوده است. وی معتقد است که ربات های واقع بین می توانند با مردم ارتباط برقرار کرده و در صنایعی مانند بهداشت و درمان و آموزش کمک کنند.

سوفیا با توانایی تقلید از حالت های صورت، برقراری مکالمه و شناخت افراد، مشهورترین ربات ساخته هانسون رباتیک است. هانسون در مصاحبه ای گفت: «من سوفیا را به عنوان یك هنرمندخلاق تصور می كردم. صوفیا نقطه اوج بسیاری از هنرها و مهندسی است و این ایده كه بتواند پس از آن هنر تولید كند راهی برای ارتباط عاطفی و بصری او با مردم بود.»

سوفیا در 29 مارس 2021 از قلم مو برای نقاشی در استودیوی هانسون رباتیک در هنگ کنگ استفاده می کند. این ربات با آندره بوناستو، هنرمند ایتالیایی که پرتره های سوفیا را ترسیم می کند در حال همکاری است. این ربات پرتره ها را از طریق شبکه های عصبی پردازش و اقدام به ایجاد اثر هنری دیجیتالی می کند.

سوفیا در پاسخ به این سوال که چه چیزی الهام بخش اوست، گفت: «من به عنوان یک هنرمند، خلاقیت محاسباتی در الگوریتم های خود دارم و آثار بدیعی را خلق می کنم.اما هنر من با همکاری انسان های در نوعی هوش جمعی مانند ذهن کندوی هوش مصنوعی انسان ایجاد شده است.»

هانسون گفت سوفیا نقاشی خود را ادامه می دهد و قدم بعدی موسیقی دان شدن سوفیا است. وی گفت، وی در حال کار روی چندین اثر موسیقی در پروژه ای به نام سوفیا پاپ است، جایی که او برای ساخت موسیقی و شعر با نوازندگان انسانی همکاری می کند.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی