کد خبر: ۱۶۰۶۴
|
۲۲ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۴:۵۱

وقوع انقلاب در تولید باتری/ سرعت شارژ 10 برابر بالا رفت

نوع جدید باتری می تواند 10 برابر سریعتر از مدل های لیتیوم-یون شارژ شود.

وقوع انقلاب در تولید باتری/ سرعت شارژ 10 برابر بالا رفت

به گزارش «نبض فناوری»، باتری های لیتیوم یونی قابل شارژ اساساً در همه جا وجود دارند و انرژی همه چیز را از تلفن های هوشمند گرفته تا نوت بوک ها، هدفون ها، دستگاه های بازی و موارد دیگر را تامین می کنند.

عملکرد باتری های لیتیوم یون با گذشت زمان کاهش می یابد و گاهی اوقات نقص در سلول های باتری می تواند منجر به گرم شدن بیش از حد و خطرات آتش سوزی شود. شارژ باتری های لیتیوم- یون می تواند روندی کند و زمانبر باشد.

محققان در روسیه نوع جدیدی از فناوری باتری را ایجاد کرده اند که به گفته آنها می تواند تقریباً 10 برابر باتری های لیتیوم یون موجود شارژ شود. سرعت بالا اگر در دستگاه های روزمره استفاده شود، می تواند مزایای زیادی در زمان صرفه جویی کند.

اولگ لوین، محقق الکتروشیمی دانشگاه سن پترزبورگ گفت:« باتری ساخته شده با استفاده از پلیمر تولیدی ما در عرض چند ثانیه شارژ می شود.»

کلید این باتری های جدید نوعی پلیمرredox بر پایه نیتروکسیل است، ماده ای که هنگام تخلیه و شارژ شدن می تواند تحت اکسیداسیون برگشت پذیر (از دست دادن الکترون) و کاهش (افزایش الکترون) قرار گیرد.

محققان در مطالعه خود توضیح می دهند که در پلیمرهای مبتنی بر نیتروکسیل تنها مسیر انتقال بار، پرش الکترون بین مراکز redox مجاور است که در مقیاس میکروسکوپی سریع است.

استفاده از این باتری ایمن است بر خلاف باتری های پایه کبالت (از جمله باتری های یون لیتیوم) که امروزه گسترده هستند؛هیچ خطر احتراقی ندارند. همچنین حاوی فلزات کمتر آسیب زننده به محیط زیست هستند. نیکل به مقدار کم در این پلیمر وجود دارد، اما مقدار آن بسیار کمتر از باتری های لیتیوم یون است.

 
ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی