کد خبر: ۱۶۱۵۸
|
۲۵ فروردين ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

بازگشت فضانورد ناسا به زمین را لایو ببینید+جزئیات

«کیت روبینز» فضانورد ناسا و دو همتای روسی وی پس از 185 روز حضور در ایستگاه فضایی بین المللی، روز شنبه 17 آوریل به زمین باز می گردند.

به گزارش «نبض فناوری»،  ناسا در روز جمعه 16 آوریل جدا شدن فضاپیمای سایوز از ایستگاه فضایی بین المللی و فرود آمدن آن در روز بعد در قزاقستان را به صورت مستقیم پخش خواهد کرد.

روبینز در 14 اکتبر 2020 به همراه فضانوردان روسی وارد ایستگاه فضایی بین المللی شدند. در مدت حضور شش ماهه خود در ISS، روبینز در دو پیاده روی فضایی شرکت کرد در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده رأی داد و روی چندین آزمایش کار کرد. این سه فضانورد همچنین 2960 بار مدار زمین را تجربه کرده و در مجموع 78.4 میلیون مایل را پیموده اند.

نحوه دیدن این اتفاق چگونه است؟

پوشش خروج فضانوردان از ایستگاه فضایی بین المللی و فرود آمدن روی زمین به صورت زنده در تلویزیون ناسا و برنامه ناسا پخش می شود. خداحافظی فضانوردان با ایستگاه فضایی بین المللی در ساعت 17:45 به وقت منطقه زمانی شرقی بعد از ظهر جمعه 16 آوریل آغاز می شود.

فضانوردان ساعت 9:34 شب (به وقت منطقه زمانی شرقی) از ایستگاه فضایی پیاده می شوند. پوشش جدا شدن از مدار سایوز از ساعت 11:30 بعد از ظهر جمعه شب آغاز خواهد شد، فرود با کمک چتر در ساعت 12:56 صبح (10:56 صبح به وقت قزاقستان) روز شنبه 17 آوریل در قزاقستان انجام شود.

روبینز بعد از فرود به خانه خود در هیوستون بازخواهد گشت و دو کیهان نورد روس دوباره به پایگاه آموزشی خود در Star City، روسیه می روند.

فضاپیمای سایوز پرکارترین، پراستفاده‌ترین و پرعمرترین فضاپیمای سرنشین‌دار جهان است. این فضاپیما در اوایل دهه شصت میلادی زیر نظر سرگئی کارالیوف ابتدا به منظور سفر انسان به ماه طراحی شد. پس از پایان مسابقه فضایی برای رسیدن به ماه، سایوز برای حمل فضانوردان شوروی سابق و سایر کشورها به ایستگاه‌های فضایی سالیوت و آلماز به کار رفت.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
کارالیوف چه نبوغی داشته که ۵ دهه پس از ظراحیش هنوز از آن استفاده میشود
0
0
زنبورک
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶
شرم آوره! دیگه فقط مونده که تیر خلاص رو به زبان شیرین فارسی شلیک کنید.مگه نمیشه بنویسید پخش زنده؟
0
0
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی