کد خبر: ۱۶۴۴۶
|
۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۹:۰۰

ساخت ساختمان های بادی ایده گرفته شده از اریگامی+فیلم

ساختمانهای بادی نسل بعدی با الهام از اریگامی بدون وارد شدن فشار مداوم، شکل خود را حفظ می کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، ساختارهای بادی امروزی که در بیمارستانهای صحرایی گرفته تا مجموعه های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرند، یکنواخت هستند، به این معنی که برای حفظ حالت تورم خود به فشار مداوم نیاز دارند که اگر آن فشار را از دست بدهند؛ ساختار آن ها به شکل مسطح باز میگردد.

اکنون ، محققان دانشکده مهندسی و علوم کاربردی دانشگاه هاروارد جان پائولسون (SEAS) سازه های بادی قابل انعطاف را با الهام از اریگامی ساخته اند. این تحقیق در Nature منتشر شده است.

نویسنده ارشد مقاله این طرح گفت که این تحقیق مسیر مستقیمی برای نسل جدیدی از سیستم های بادی در مقیاس بزرگ است که پس از استقرار قفل می شوند و نیازی به فشار مداوم ندارند.

تیم تحقیقاتی با الهام از اریگامی و هندسه، کتابخانه ای از بلوک های ساختمانی مثلثی شکل ساخته اند که می تواند به صورت مسطح ظاهر شده و یا تا شود و در پیکربندی های مختلف ترکیب شود و اشکال بسته و چند منظوره ایجاد کند.

محققان با فرایند طراحی در دنیای واقعی، یک پناهگاه بادی 8 در 4 فوت را از ورق های پلاستیکی ضخیم طراحی و ساختند. این پناهگاه ها می توانند به عنوان بخشی از واکنش اضطراری در مناطق حادثه دیده مستقر شوند. آنها می توانند روی یک کامیون صاف قرار گیرند و برای باد کردن آنها فقط به یک منبع فشار احتیاج دارید. پس از باد شدن، می توان منبع فشار را برداشت.

این پناهگاه می تواند توسط یک یا دو نفر ایجاد شود، در حالی که برای استقرار بیمارستان های صحرایی نظامی امروز، حدوداً دوازده نفر زمان لازم است. عناصر سازنده این سازه های اریگامی را می توان مخلوط و مطابقت داد تا ساختاری از هر شکل یا اندازه ایجاد شود.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
وبگردی