کد خبر: ۱۶۶۱۲
|
۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

چگونه ارز دیجیتال استلار بخریم؟

برای خرید ارز شبکه استلار یا همان لومن (XLM) باید از طریق صرافی‌ها اقدام کنید. کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های داخلی بیت کوین یا اتریوم بخرند و بعد در صرافی‌های خارجی شارژ و اقدام به خرید این ارز کنند.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» بازار ارز‌های دیجیتال این روز‌ها مورد استقبال عموم افراد جامعه قرار گرفته است و یکی از دلایل این استقبال می‌تواند وضعیت نامناسب بازار سرمایه باشد. اما کدام ارزرمز‌ها برای سرمایه‌گذاری خوب است؟ در این گزارش در تلاش هستیم که شما را با ارز دیجیتال استلار آشنا کنیم.
ارز دیجیتال استلار یکی دیگر از انواع رمز ارز‌ها است. هر چند تعداد ارز‌های دیجیتال در سال‌های گذشته رو به فزونی گذاشته و اکنون تعداد قابل‌توجهی از آن در بازار موجود است، اما سرمایه‌گذاری روی همه آن‌ها کار عاقلانه‌ای نیست. در این میان برخی از رمز ارز‌ها با امکانات بهتر و امنیت بیشتر توانسته‌اند خود را از سایرین متمایز کنند. استلار یکی از ارز‌های دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۴ و با ماهیتی تقریبا مشابه با ریپل متولد شد. جالب است بدانید که استلار را در واقع می‌توان شاخه یا فورک ریپل دانست.

همچنین رمز ارز استلار نیز مانند سایر رمز ارز‌ها بر مبنای بلاکچین و به صورت منبع باز و غیر متمرکز طراحی شده است. این رمز ارز نیز کاملا مستقل از دولت‌ها می‌باشد و هیچ ارگان یا دولتی نمی‌تواند آن را کنترل کند.

چگونه ارز دیجیتال استلار بخریم؟
رمز ارز استلار در واقع پلتفرمی است که دوست دارد بعنوان پلی میان دنیای ارز‌های دیجیتال و سیستم‌های پرداخت سنتی عمل کند. Stellar Lumen به افراد کمک می‌کند تا بتوانند پرداخت‌های روزانه خود را به راحتی و بسیار سریع انجام دهند. لومن ارز دیجیتالی استلار است و با علامت اختصاری XLM نشان داده می‌شود. در حالت کلی قرار است ۱۰۰ میلیارد واحد استلار لومن بمرور و با گذشت زمان به بازار عرضه شود.

سازنده استلار کیست؟

سازنده این ارز دیجیتال جد مک کالب همان بنیان‌گذار ارشد ارز دیجیتال ریپل است. وی بعد از یک اختلاف به وجود آمده در میان توسعه‌دهندگان این ارز دیجیتال، آن را رها کرد و با تیم شخصی خود اقدام به ساخت ارز دیجیتالی جدید به نام استلار کرد.

چگونه ارز دیجیتال استلار بخریم؟

جد مک کالب، بنیانگذار ارشد ریپل با چند نفر از توسعه دهندگان بر سر مسائلی اختلاف نظر داشت که باعث شد در نهایت جد مک کالب ریپل را رها و روی استلار کار کند. در حالی که ریپل به ارائه راه حل برای انتقال بین بانک‌های سراسر جهان متمرکز است، استلار قصد تسهیل پرداخت‌های بین افراد را در سراسر جهان دارد. اما تقریبا شیوه کار هر دو یکی است. لومن (XLM)، واحد ارز استفاده شده در شبکه استلار است و ۱۰۰ میلیارد از آن ایجاد شده است که رفته رفته و به صورت خودکار به بازار عرضه می‌شود. هر تراکنش در شبکه استلار فقط ۰.۰۰۰۱ کارمزد دارد و کمتر از ۶ ثانیه انجام می شود.

هدف از ساخت استلار چه بوده است؟

ریپل با هدف برقراری تبادلات مالی بین بانک‌ها و مؤسسات مالی شکل گرفته بود. مدیر استلار با جدا نمودن این ارز از ریپل، هدف بزرگ آن را ارائه‌ی خدمات مالی مقرون‌به‌صرفه با سرعتی بالا به کاربران اعلام کرده است و از این طریق به دنبال ساختن محیطی امن و سریع برای تبادلات مالی خرد در جهان است. بلاک چین غیرمتمرکز استلار این توانایی را دارد که در عرض ۳ تا ۵ ثانیه هزاران تراکنش را انجام دهد. این مزیت که هدف اصلی ساخت این رمز ارز نیز بوده است، دلیل اصلی محبوبیت آن نیز محسوب می‌شود.

استلار چگونه کار می‌کند؟

به جز استفاده به عنوان ارز دیجیتال با کارمزد کم و سرعت بالا، استلار فراتر از یک ارز دیجیتال است. سازمان‌هایی مانند بانک و سیستم‌های مالی که اصطلاحا در شبکه به آن انچر (Anchors) گفته می‌شود در شبکه ارتباطات را بررسی می‌کنند. انچر‌ها نهاد‌های قابل اعتمادی هستند که نقش پل‌های ارتباطی را در شبکه استلار را ایفا می‌کند.

چگونه ارز دیجیتال استلار بخریم؟

مثلا شما در آمریکا و دوست شما در فرانسه است و از شما درخواست پرداخت ۱۰۰ یورو می‌کند. شما می‌توانید از شبکه استلار استفاده کنید و معادل دلاری را برای دوستتان بفرستید. این پول در بانک فرانسه کاملا خودکار تبدیل به یورو خواهد شد و به دست دوستتان خواهد رسید.
پس استلار می‌تواند مانند بقیه ارز‌های دیجیتال در ولت‌ها جا به جا شود و یا از شبکه آن برای پرداخت‌های ارزی دیگر استفاده شود.

دلیل محبوبیت استلار چیست؟

استلار، خدمات گسترده‌ای را که انتظار دارید از یک بانک عادی دریافت کنید ارائه می‌دهد، اما با چند تفاوت اساسی. این تراکنش‌ها در یک شبکه‌ی غیرمتمرکز، با هزینه‌ای بسیار کمتر و سرعت پردازش بالاتر از یک بانک سنتی انجام می‌شوند. این پرداخت‌ها در عرض ۳ الی ۵ ثانیه پردازش می‌شوند، تبادل ارز‌ها در این سیستم نسبتاً ساده و هزینه‌های شبکه ناچیز است. تمام این خدمات با رویکردی متفاوت نسبت به بسیاری از پروژه‌های دیگر رمزنگاری ارائه می‌شوند.

چگونه ارز دیجیتال استلار بخریم؟

استلار قصد دارد با ارائه خدمات مالی کم هزینه به مردم سراسر جهان، با فقر مبارزه کند و پتانسیل‌های فردی را به حداکثر برساند.

چگونه استلار بخریم؟

برای خرید ارز شبکه استلار یا همان لومن (XLM) باید از طریق صرافی‌ها اقدام کنید. کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های داخلی بیت کوین یا اتریوم بخرند و بعد در صرافی‌های خارجی شارژ و اقدام به خرید این ارز کنند. در حال حاضر این ارز در ۳۹ مارکت خرید و فروش می‌شود.

ارزش استلار از کجا حاصل می‌شود؟

استلار، مفید و ارزشمند است چراکه یک شبکه تبادل جهانی است که قادر به میزبانی هزاران مبادله بین ارز‌ها و توکن‌ها در ثانیه است. مبادله بین ارز‌های دیجیتال یا ارز‌های فیات فرایندی زمانبر و پر‌هزینه است که از طریق استلار این مبادلات سریع و ارزان‌تر انجام می‌شوند. XLM دارایی است که برای پرداخت هزینه‌های تراکنش و نگهداری حساب‌ها در شبکه استلار مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه ارز دیجیتال Lumen مورد پذیرش بیشتری قرار بگیرد، ارزش آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. کمیت بر کمیابی تاثیرگذار است، به همین دلیل قیمت یک Lumen بسیار کم‌تر از قیمت یک بیت کوین است. به سختی می‌توان ارزش Lumen را در آینده مشخص کرد، چراکه این موضوع به شدت با میزان پذیرش گسترده و موفقیت این فناوری مرتبط است.چگونه ارز دیجیتال استلار بخریم؟

پیش بینی‌ها از آینده ارز دیجیتال استلار چگونه است؟

ارز دیجیتال استلار تاکنون عملکرد بسیار قوی و امید بخشی از خود نشان داده است. هر سال اخبار جدیدی در مورد افزایش تعداد بانک‌ها وموسسات مالی که با این ارز دیجیتالی همکاری می‌کنند به گوش میرسد. حتی در سال ۲۰۱۹ بانک مرکزی اوکراین اعلام کرد که قصد دارد ارز دیجیتالی ملی خود را بر مبنای بلاکچین استلار طراحی و عرضه کند. در ضمن بدلیل اینکه رمز ارز استلار یکی از قوی‌ترین گروه توسعه دهندگان را دارد، می‌توان امیدوار بود که Stellar Lumens در آینده به یکی از معتبرترین و موفقترین رمز ارز‌های جهان تبدیل شود.

معایب رمز ارز استلار چیست؟

ارز دیجیتال استلار بدلیل ویژگی‌ها و اهدافی که دارد با رقبای زیادی روبروست. به همین دلیل این ارز دیجیتالی باید بتواند بصورت مداوم خدمات و امکانات خود را گسترش دهد تا بتواند جایگاه خود را حفظ کند. این ارز دیجیتالی غیر قابل استخراج است، و تنها راه بدست آوردن آن خرید از صرافی‌ها می‌باشد.

دستاورد‌های شبکه استلار

شبکه استلار در حال ربودن گوی سبقت از شبکه اتریوم است؛ چراکه عملکرد این شبکه ارزان‌تر و سریع‌تر است و تبادل دارایی یک ویژگی داخلی پروتکل استلار به حساب می‌آید. در حالی که کاربران معمولاً برای انجام تراکنش‌های اتریوم مجبورند از یک صرافی واسط استفاده کنند، سهولت استفاده از استلار موجب شده است که این شبکه محبوبیت زیادی در میان پروژه‌های گوناگون پیدا کند. شرکت IBM یکی از بزرگترین نام‌هایی است که در حال حاضر در چندین پروژه خود از بلاک چین استلار استفاده می‌کند. این شرکت یک سیستم پرداخت مبتنی بر استلار با نام “Blockchain World Wire” را راه‌اندازی کرده است.

در سال‌های اخیر شاهد بودیم که ارز‌های دیجیتال بسیار زیادی با ایده‌ها و پروتکل‌های مختلف ارائه شده‌اند. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام ارزیابی این ارز‌ها باید ملاک قرار دهیم، اعتبار توسعه‌دهندگان است. دانش بالا باعث ایجاد رمز ارز‌هایی با امنیت زیاد و سرعت مناسب شده و رشد‌های انفجاری در آن‌ها ایجاد می‌کند. استلار نیز یکی از این رمز ارز‌ها است که با توجه به تیم قدرتمندی که در اختیار دارد، توانسته به یکی از امن‌ترین و سریع‌ترین شبکه‌های ارز دیجیتال در دنیا تبدیل شود.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مریخ
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
اگر سرمایه گذاران دنبال سرمایه گذاری بلند مدت با سود عالی هستند بهتر است ارز دیجیتال کمتر از یک دلار را انتخاب کنند
2
0
احمد
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
سلام
بیشتر مطالب آموزنده ای بود
1
0
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی