کد خبر: ۱۶۸۲۹
|
۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

بیت کوین کش چگونه ایجاد شد؟

اختلاف نظر میان توسعه‌دهندگان بیت کوین منجر به ایجاد بیت کوین کش شد. در حقیقت بیت کوین کش انشعابی از بیت کوین است. این اختلاف‌نظر بر سر روش‌های افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزد‌ها پیش آمد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری»، بیت کوین کش یکی از رمز ارز‌های بسیار ارزنده و مهم در صنعت ارز‌های دیجیتال اسـت کـه خیلی از بروکر‌ها بر روی این رمز ارز حساب ویژه‌ای باز کردند. بیت کوین کش یک ارز دیجیتال و یک شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک چین است. این ارز دیجیتال درواقع یک انشعاب (فورک) بیت کوین محسوب می‌شود که در پی اختلاف‌نظر بین فعالان بیت کوین، در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. همچنین کش (Cash) در زبان انگلیسی به‌معنای پول نقد است. به عبارت دیگر، بیت کوین کش می‌خواهد بیت کوینی باشد که با افزایش سرعت تراکنش‌ها، بتوان از آن به‌عنوان پول استفاده کرد. این ارز دیجیتال، انشعاب یا همان فورکی از بیت کوین است.

به عبارت دیگر بیت کوین کش که با نام Bcash نیز شناخته می‌شود، به عنوان یک شبکه پرداخت و یک کریپتوکارنسی عمل می‌کند که واحد اصلی تراکنش آن توکن BCH است. بیت کوین کش، یک پول الکترونیکی همتا به همتا برای اینترنت است که برای عملیات خود به هیچ بانک مرکزی و اشخاص ثالث قابل اعتمادی نیاز ندارد و کاملاً غیر متمرکز است. این ارز دیجیتال در تاریخ ۱ آگوست ۲۰۱۷ به منظور رفع مشکلات بیت کوین بوجود آمد. تمرکز اصلی بیت کوین کش بر ظرفیت تراکنش است. این کریپتوکارنسی از الگوریتم SHA-۲۵۶ استفاده می‌کند و حداکثر میزان عرضه آن ۲۱ میلیون BCH است. این شبکه پرداخت از بسیاری جهات شبیه به بیت کوین است، اما این دو ارز تفاوت‌های فنی بسیاری نیز با یکدیگر دارند.

بیت کوین کش چگونه ایجاد شد؟

از روز‌های اول ظهور بیت کوین تا همین امروز، سرعت و کارمزد تراکنش‌های این ارز دیجیتال، یکی از چالش‌برانگیزترین بحث‌های این حوزه است. بیت کوین نمی‌تواند در هر ثانیه بیش از هفت تراکنش را پردازش کند و این موضوع کاربرد آن برای پرداخت‌های روزمره را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

گروهی معتقد هستند که برای افزایش سرعت تراکنش‌ها و کم کردن کارمزد‌ها لازم نیست تغییری در بیت کوین ایجاد شود و باید از راه‌حل‌های جایگزین مثل لایتنینگ یا Segwit استفاده کرد.

گروه دیگری عقیده دارند که هدف اصلی بیت کوین کاربرد داشتن به‌عنوان پول و روش پرداخت است و برای رسیدن به این هدف، راه‌حل‌های جایگزین بی‌فایده هستند؛ بنابراین و طبق نظر گروه دوم، باید یک سری از قوانین محدود‌کننده بیت کوین را تغییر داد تا مشکل سرعت و کارمزد تراکنش‌ها حل شود. برخی از پیروان تفکر دوم، بیت کوین کش را از دل بیت کوین بیرون کشیدند.

تاریخچه قیمت بیت کوین کش

هنگامی که بیت کوین کش برای اولین بار در آگوست ۲۰۱۷ وارد بازار شد، قیمت آن ۲۰۰ دلار بود، اما در کمتر از یک ماه، به لطف علاقه زیاد تریدر‌ها و فعالان ارز دیجیتال در سراسر جهان، قیمت به ۵۵۰ دلار افزایش یافت. بیشتر معامله گران به طور فعال در جستجوی آلت کوین جدیدی بودند که می‌توانستند از آن برای درآمدزایی استفاده کنند و Bitcoin Cash راحتی استخراج آن را فراهم کرد.

تفاوت بیت کوین کش و بیت کوین در چیست؟

دقیقا مانند بیت کوین (BTC)، بیت کو‌ین کش نیز یک کریپتوکارنسی همتا به همتاست که می‌توان آن را به طور مستقیم برای هر کسی در هر جای دنیا و بدون واسطه ارسال کرد. بین ۲ ارز بیت کوین کش و بیت کوین دو تفاوت اصلی وجود دارد:

بیت کوین کش چگونه ایجاد شد؟
این ارز دیجیتال دارای اندازه بلاک بزرگتری است، که این به طور متوسط منجر به کاهش هزینه‌های تراکنش و انتقال سریعتر می‌شود. بیت کوین دارای ارزش بسیار بالاتری نسبت به این کریپتوکارنسی است. به دلیل همین تفاوت‌ها، بسیاری از افراد بیت کوین را به عنوان نوعی طلای دیجیتال و بیت کو‌ین کش را به عنوان نوعی پول دیجیتال در نظر می‌گیرند.

اختلافی که باعث ایجاد بیت کوین کش شد!

حدود یک سال پس از تولد بیت کوین کش، در جامعه این ارز دیجیتال هم بر سر اهداف و اندازه بلاک اختلاف به وجود آمد که در نهایت بیت کوین کش را هم دچار هارد فورک کرد.

بیت کوین کش چگونه ایجاد شد؟

در روز ۱۵ نوامبر ۲۰۱۸، این ارز دیجیتال فورک و به دو نسخه رقیب یعنی Bitcoin Cash ABC و Bitcoin SV تبدیل شد. این شکاف در اثر اختلاف‌نظر و مشاجره داخلی راجر ور و کریگ رایت (Criag Wright) به‌همراه دیگر چهره‌های مرتبط با بیت کوین کش رخ داد؛ بنابراین اختلاف کریگ رایت و راجر ور باعث فورک شدن بیت کوین کش شد.

حامیان بیت کوین کش معتقدند که این ارز دیجیتال اهداف اصلی بیت کوین را دنبال می‌کند. به‌گفته آن‌ها، براساس طرح ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، قرار بود این شبکه ارز دیجیتال همتا به همتایی برای تبادلات مالی باشد.

پس از گذشت حدود پنج سال از خلق بیت کوین، با افزایش مقبولیت این ارز دیجیتال در بین عموم و درنتیجه افزایش قیمت آن، بیت کوین به‌جای یک ارز، بیشتر به ابزاری برای ذخیره ارزش تبدیل شد. به‌دلیل افزایش تعداد تراکنش‌ها، در سال ۲۰۱۵ بود که کم کم بلاک چین بیت کوین داشت شلوغ می‌شد و مشکل مقیاس‌پذیری نمایان شد. محدودیت اندازه بلاک بیت کوین باعث شده بود تراکنش‌های زیادی در صف منتظر تأیید بمانند. چون بلاک‌ها نمی‌توانستند همزمان با رشد تعداد تراکنش‌ها حجم خود را ارتقا دهند.

کدام ویژگی‌های بیت کوین کش بهتر از بیت کوین است؟

بیت کوین کش دارای تفاوت‌های فنی است که باعث شده استفاده از آن ارزان‌تر از بیت کوین باشد. به خصوص اینکه، بیت کو‌ین کش دارای اندازه بلاک ۳۲ مگابایتی است در حالی که اندازه بلاک بیت کوین، ۱ مگابایت است. این بدان معناست که بلاک چین بیت کو‌ین کش قادر است تراکنش‌های بسیار بیشتری را انجام دهد، و این ویژگی باعث می‌شود هزینه‌ها حتی در مواقع استفاده‌ی زیاد هم، پایین نگه داشته شوند. اما در مقابل، در زمان فعالیت زیاد، بلاک چین بیت کوین پر می‌شود و تراکنش‌ها باید در صف انتظار بمانند، که این اتفاق زمان انتقال را کند می‌کند و هزینه‌ها را نیز بالا می‌برد. به طور خلاصه، ارز دیجیتال BCH بسیار سریعتر و ارزانتر از BTC است.

بیت کوین کش چگونه ایجاد شد؟

چه ویژگی باعث شده بیت کوین بهتر از بیت کوین کش باشد؟

اصلی‌ترین ایراد فنی بلاک‌های بزرگتر این است که دریافت آن‌ها برای ماینر‌ها سخت‌تر است، و این می‌تواند منجر به مشکلاتی از قبیل تفکیک اشتباهی بلاک چین به چندین شاخه شود. البته این موضوع برای ماینر‌هایی که قادر به دریافت و تلخیص آن‌ها هستند یک مزیت به حساب می‌آید و در نتیجه ریسک متمرکز شدن بلاک چین حول این دست از ماینر‌ها افزیش می‌یابد. خوشبختانه در خصوص این ارز دیجیتال این مسئله بیشتر به لحاظ تئوری واقعیت دارد، چراکه اندازه‌ی ۳۲ مگابایت به آن اندازه هم بزرگ نیست که باعث ایجاد این نوع مشکلات شود (تاکنون بیت کوین کش از اندازه‌ی بلاک خود به طور کامل استفاده نکرده است). اما دلیل اصلی که بیت کوین بهتر از بیت کوین کش است، این است که بیت کوین دارای ارزش بسیار بیشتری است، بنابراین افراد بیشتر از آن استفاده می‌کنند (تا بیت کوین کش). در ارز‌های دیجیتالی، ارزش یک کوین به لحاظ عملکردی بسیار مهم است چراکه تعیین کننده امنیت و قابل اطمینان بودن آن شبکه است.

بیت کوین کش چگونه ایجاد شد؟

اختلاف نظر میان توسعه‌دهندگان بیت کوین منجر به ایجاد بیت کوین کش شد. در حقیقت بیت کوین کش انشعابی از بیت کوین است. این اختلاف‌نظر بر سر روش‌های افزایش سرعت تراکنش‌ها و کاهش کارمزد‌ها پیش آمد. به‌عقیده جامعه بیت کوین کش، برای رسیدن به مقیاس‌پذیری باید قوانین دست‌وپاگیر بیت کوین (مانند حجم بلاک) را تغییر داد.

بیت کوین کش چگونه ایجاد شد؟

کیف پول مناسب برای بیت کوین کش کدام است؟

تقریبا تمام کیف پول‌های کریپتوکارنسی‌های اصلی، از کریپتو کارنسی بیت کوین پشتیبانی می‌کنند. برخی از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری برای این ارز دیجیتال، Exodus و Coinbase هستند، و همین‌طور کیف پول‌های سخت افزاری ساخته شده توسط Ledger و Trezor نیز به دلیل قابلیت اطمینان و ایمنی‌شان شناخته شده اند.

مانند هر ارز دیجیتال دیگر، سرمایه گذاری در بیت کوین کش فواید و خطرات خود را دارد؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از خرید و فروش بیت کوین کش، تا آنجا که می‌توانید دانش خود را افزایش دهید.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی