کد خبر: ۱۶۹۹۵
|
۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۵

ردیابی کنایه در شبکه های اجتماعی

محققان هوش مصنوعی ایجاد کردند که کنایه زدن را در شبکه های اجتماعی تشخیص می دهد.

تولید اولین تراشه 2نانومتری جهان

به گزارش «نبض فناوری»، محققان علوم کامپیوتر در دانشگاه فلوریدا مرکزی یک ردیاب کنایه ایجاد کرده اند.

رسانه های اجتماعی برای افراد و شرکت هایی که به دنبال بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود هستند به یک شکل غالب ارتباطات تبدیل شده است. درک صحیح و پاسخ به بازخورد مشتری در توییتر، فیسبوک و سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برای موفقیت حیاتی است، اما به طرز باورنکردنی کار زیادی انجام می دهد.

در اینجاست که تحلیل احساسات وارد می شود. این اصطلاح به روند خودکار شناسایی احساسات مثبت، منفی یا خنثی مرتبط با متن اشاره دارد. در حالی که هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل و پاسخ داده های منطقی اشاره دارد، تجزیه و تحلیل احساسات شبیه شناسایی صحیح ارتباط عاطفی است. یک تیم دانشگاه فلوریدا تکنیکی را توسعه دادند که کنایه  را به طور دقیق در متن شبکه های اجتماعی تشخیص می دهد.

یافته های این تیم اخیراً در مجله Entropy منتشر شده است.

به طور موثر، این تیم مدل رایانه ای را توسعه داده كه الگوهایی را كه اغلب نشان دهنده کنایه  است، بیاموزد و آنها را با آموزش برنامه برای انتخاب صحیح واژه های نشانه در توالی هایی كه احتمال بیشتری برای نشان دادن کنایه  دارند، تركیب كنند. آنها این کار را با تغذیه مجموعه داده های بزرگ به مدل انجام دادند و سپس صحت آن را بررسی کردند.

شناسایی کنایه  همیشه در مکالمه آسان نیست، بنابراین انجام آن برای یک برنامه کامپیوتری چالش برانگیز است.  کنایه  مانع اصلی افزایش دقت تجزیه و تحلیل احساسات ، به ویژه در شبکه های اجتماعی است زیرا تمسخر بیشتر به زنگ های صوتی، حالت های چهره و حرکاتی بستگی دارد که نمی توان آنها را در متن نشان داد.

در مکالمه رو در رو، کنایه  را می توان با استفاده از حالت های صورت ، حرکات و لحن بلندگو بدون زحمت شناسایی کرد. کشف کنایه در ارتباطات متنی کار ساده ای نیست زیرا هیچ یک از این نشانه ها به راحتی در دسترس نیست. به خصوص با انفجار استفاده از اینترنت، تشخیص کنایه در ارتباطات آنلاین از سیستم عامل های شبکه اجتماعی بسیار چالش برانگیزتر است.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی