کد خبر: ۱۷۲۲۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

کمبود کنسول PS5 در سال ۲۰۲۲

اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی خبر از کمبود کنسول PS5 در جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ می‌دهند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از جی اس ام آرنا، سونی حدود 10 روز پیش اعلام کرد که توانسته است 7.8 میلیون کنسول PS5 را در سراسر جهان به فروش برساند علاوه بر این سونی برای 12 ماه آینده برنامه دارد 14.8 میلیون کنسول دیگر نیز وارد بازار کند. با این حال بر اساس اخباری که در فضای مجازی منتشر شده است این غول بزرگ فناوری حتی اگر از تمام توانایی خود برای ساخت کنسول استفاده کند باز هم سال 2022 با مشکل کمبود کنسول موجه خواهد شد. در حال حاضر تقاضای بسیار زیادی برای خرید کنسول PS5 در جهان وجود دارد و به دلیل کمبود قطعات در جهان عرضه این کنسول نیز با مشکلاتی مواجه شده است.

پیش از این شرکت سونی اعلام کرده بود که عرضه قطعات نیمه هادی در نیمه دوم سال افزایش خواهد یافت اما با بهبود پیدا نکردن وضعیت کرونا در جهان همچنان این شرکت با کمبود قطعه مواجه است و سونی زمان خاصی را برای بهبود این وضعیت اعلام نکرده است.

 کنسول PS5

توضیحات سونی درباره کمبود کنسول PS5

مدیر ارشد سونی نیز در آخرین اظهارات خود اعلام کرد که شرکت او توانایی تامین تقاضای مشتریان را ندارد و عملا وضعیت این شرکت بهم ریخته است. از طرفی هم سونی تقاضای بالا برای کنسول PS5 را شیوع ویروس کرونا در جهان و در خانه ماندن مردم نمی‌داند چرا که در زمان عرضه PS4 نیز تقاضا برای این کنسول بالا بود.

رقبای این شرکت نیز با همین مشکل رو به رو هستند و اخبار منتشر شده از شرکت‌های نینتندو و مایکروسافت نیز خبر از کمبود قطعه در شرکت خود می‌دهند. از طرفی هم نباید فراموش کرد که سونی و Xbox از APU های طراحی شده توسط AMD استفاده می‌کنند که در انواع 7 نانومتری و توسط TSMC ساخته می‌شوند این در حالی است که نینتندو از تراشه‌های انویدیا استفاده می‌کند و به نظر نمی‌رسد مشکل خاصی در تامین قطعات داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
وبگردی