کد خبر: ۱۷۴۴۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۳

آزمایشگاه‌های تخصصی شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت راه اندازی می‌شوند

با امضای تفاهم نامه‌ای میان پارک فناوری پردیس و اداره کل تجهیزات پزشکی، آزمایشگاه‌های تخصصی برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی می‌شوند ضمن آنکه تسهیل گری برای اخد مجوزهای حوزه سلامت صورت خواهد گرفت.

به گزارش «نبض فناوری»، در نشستی که امروز پنج‌شنبه ۳۰ اردیبهشت در حاشیه سومین روز از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ در محل پارک علم و فناوری پردیس برگزار شد، تفاهم نامه همکاری میان پارک فناوری پردیس و اداره کل تجهزات پزشکی با هدف ارتقا همکاری میان این دو نهاد و افزایش کارایی شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسید.

این تفاهم نامه بر اساس مشکلات و موانع پیش روی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی تدوین شد.

در این تفاهم نامه اداره کل تجهیزات پزشکی  در جهت صدور مجوزهای مربوط برای تولیدکنندگان اقدام خواهد کرد و بر این اساس ساختارهای خصوص چابک برای برون سپاری خدمات تشکیل شود و بخش خصوصی بتوانند بازوی اجرایی اداره کل شده و در جهت ممیزی و ارزیابی به شرکت‌های تولید کننده مشاوره دهند. ارائه آموزش به شرکت‌ها با هدف تسهیل گری در دریافت مجوز از دیگر اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در این تفاهم نامه است.

از دیگر محورهای این تفاهم نامه، ساخت آزمایشگاه‌های تخصصی است که پارک علم و فناوری پردیس این موضوع را پیشنهاد داد و اعلام آمادگی کرد که از طریق بخش خصوصی، آزمایشگاه‌های مناسبی را در پارک علم و فناوری پردیس ایجاد کند که به شرکت‌های داخل پارک پردیس و همچنین شرکت‌های دیگر ارائه خدمت کند.

اداره کل تجهیزات پزشکی نیز پذیرفت مجوزهای لازم برای تاسیس و ایجاد آزمایشگاه‌ها را صادر کند تا بعضی از خدمات آزمایشگاه‌هایی که بعضا به راحتی به شرکت‌ها ارائه نمی‌شود، با ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در پارک توسط شرکت‌های خصوصی، ارائه شود.

در مقابل پارک فناوری پردیس متعهد شد نسبت به ارائه خدمت به شرکت‌های حوزه سلامتی اقدام کند و بر این اساس شرکت‌هایی که توانستند مجوز دانش بنیان را اخذ کنند، این پارک فناوری بتواند بر اساس پلتفرمی، خدمات تخصصی ارائه دهند.

منبع:ایسنا

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی