کد خبر: ۱۷۴۶۴
|
۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰
بر اساس گزارش نبض فناوری؛

آیا ماسک قیمت رمزارز را تنظیم می کند؟

نقش ایلان ماسک در تلاطم رمزارزها قابل تأمل است و توییتر به فضایی برای جولان وی در این مورد تبدیل شده است.

به گزارش «نبض فناوری»، توییت های ایلان ماسک رئیس تسلا، ارزش رمزارزها را بالا و پایین می کند. ماسک ابتدا رمز ارزها را دوست داشت و سپس در آنها شک کرد؛اما آیا او است که آن ها را دستکاری می کند؟

 توییت های ایلان ماسک رئیس تسلا در مورد رمز ارزها شده مانند بیت کوین، علاقه مندان آنها را آزار می دهد و باعث تعجب کسانی می شود که بازار را دنبال می کنند.

این حماسه در ماه فوریه زمانی آغاز شد که شرکت تسلا اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خریداری می کند و بعداً اعلام کرد که ارز مجازی را به عنوان پرداخت هزینه برای اتومبیل های الکتریکی خود قبول می کند.

اما در اواسط ماه می، او با توییت هایی دارایی دیجیتال را زیر سوال برد؛ به ویژه از نظر مصرف برق و تولید مواد آلاینده. این امر باعث شد بیت کوین با افت نزولی روبرو شود و به 30هزاردلار سقوط کند.

یکی از کاربران توییتر گفت: «این واقعیت که افراد بیشتری از ایلان ماسک به دلیل هدفمندی خراب کردن بازار رمزارز خشمگین نمی شوند، حیرت آور است. دیگر او را پرستش نکنید.»

این پست، معمولاً با واکنش های جدی مدیران اجرایی روبرو شد. ماسک، که بیشتر از همه در توییتر هیاهو دارد، همچنان از دویج کوین، ارز مجازی دیگری که به عنوان شوخی ایجاد شده اما به محبوبیت بیشتری رسیده، حمایت می کند.

با این حال، توییت های وی و تأثیر آنها بر قیمت ها باعث افزایش توجه تحلیلگران می شود.

تاد سیپرمن از سرویس Cipperman Compliance به خبرگزاری فرانسه گفت: توییت های ماسک در واقع بازار را به حرکت درآورده و مطمئناً چنین به نظر می رسد.

چند روز پس از آنکه موشک های آنلاین او برای بیت کوین دردسر ایجاد کرد، ماسک روز پنجشنبه با توییت « how much is that Doge in the window ?"»ارزش آن را بالا برد.

 یکی از کاربران توییتر خطاب به ماسک نوشت که همه چیز خود را به دلیل توییت های رمز ارز او از دست داده و اکنون در زیر یک پل زندگی می کند.

کریستین بوگیانو، رئیس شرکت سرمایه گذاری دارایی های دیجیتال CrossTower، گفت مشکلات پیش روی رمزارز بزرگتر از تویت های یک مدیر اجرایی اتومبیل های برقی است و در مورد نقش ماسک در بازار، تضاد منافع وجود دارد. برای مثال او دویج کوین را توصیه می کند و به آن علاقه دارد اما در مورد بیت کوین اظهار نظر می کند.

بوگیانو افزود اگرچه ماسک ممکن است بر خرده فروشی تأثیر بگذارد ، اما من فکر نمی کنم او توانایی تأثیرگذاری بر مشتریان نهادی را داشته باشد.

این هفته پس از هشدار چندین فدراسیون بانکی چین در مورد سوداگری رمزارز، چهارشنبه حدود 8/5 میلیارد دلار بیت کوین در 24 ساعت محدود شد.

بوگیانو گفت: نوسانات زیادی در بیت کوین از خارج از کشور ایجاد می شود و افزود که رهبران چینی دارایی های دیجیتال با ارزش واقعی را پشتیبانی نمی کنند.

وی گفت: اگر بازار رمزارز تنظیم بیشتری داشته باشد، سود قابل توجهی وجود خواهد داشت. این خیال مردم را راحت می کند که سرمایه گذاری در آن کار خطرناکی نیست، بلکه دارایی مالی مانند چیزهای دیگراست.

مقررات بیشتر؟

باید دید آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) که ناظر بر مشتقات پول است، نقش فعال تری در تنظیم پول دیجیتال دارند یا خیر.

سازمان مالیات خدمات درآمد داخلی شروع به درخواست از مودیان کرده که دارایی ها را اعلام کنند و دولت بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا پیشنهاد گسترش گزارش مالیاتی انتقال دارایی های دیجیتال بین مشاغل را ارائه داده است.

طی لایحه دیگری در کنگره ، SEC و کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) باید گروهی را با متخصصان صنعت برای بررسی تنظیمات ایجاد کنند.

در همین حال،  Federal Reserveاین هفته اعلام کرد که در حال بررسی گزینه های خود در مورد پرداخت دیجیتال و حتی صدور یک ارز مجازی رسمی و مورد حمایت بانک مرکزی است.

آرون کلاین، کارشناس فناوری مالی در موسسه بروکینگز، هشدار داد که دیگر جایی برای دولت نیست که ارزش بیت کوین را تنظیم کند. در عوض، هدف این است که بازار شفاف و صادقانه باشد و از سرمایه گذاران محافظت شود، نه اینکه روی قیمت دارایی تمرکز شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در اول اردیبهشت 1403 هاوینگ بیت‌کوین فرا رسید
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی