کد خبر: ۱۷۵۹۳
|
۰۴ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

بالا رفتن سه برابری عملکرد کارت گرافیک

خبرهای نشت کرده حاکی از این است که نسل بعدی کارت های گرافیک تا 3 برابر بیشتر عملکرد دارند.

به گزارش «نبض فناوری»، Nvidia و AMD در حال کار روی نسل بعدی GPU ها هستند. با استفاده از معماری Nvidia Ada Lovelace و AMD RDNA 3 شایعه شده که این کارت های گرافیک جدید عملکردی را ارائه می دهند که قبلاً سابقه نداشته است.

یک فاش کننده قابل اعتماد که در مورد کارت های گرافیک اطلاعات می دهد، موارد جالب توجهی را ارائه داده است. هنوز به این کارت ها اسامی رسمی داده نشده است، اما نشست ها اسامیNvidia’s Ada Lovelace (AD102) ، Nvidia’s Hopper (GH202) و AMD’s RDNA 3 (Navi 3X) را شامل می شود.

بر اساس این نشت ها در مقایسه با Nvidia’s Ampere GA102تراشه AD102 جدید افزایش عملکرد 2.2x را دارد. گویی که این کافی نبود، گفته می شود که Navi 3Xبا افزایش عملکرد تا 2.5 برابر، یک گام جلوتر است.

همچنین شایعه شده که GPU های جدید از طرح های TSMC یا سامسونگ استفاده می کنند. احتمالاً به دنبال بهبود فریمهای در ثانیه(fps)   افزایش شدید مصرف برق به وجود می آید که استفاده از PSU های حتی قوی تر را ضروری می کند.

اولین شایعات درباره سری بعدی Nvidia از GeForce RTX و AMD’s  Radeon RX  در اواخر سال 2020 منتشر شد. این شایعات با درز اطلاعات گزارش Kopite7kimi مطابقت دارد. یکی دیگر از خبرچین هاKittyYYuko ، نیز یافته های مشابه نسل بعدی کارت های AMD را گزارش کرد.

برچسب ها: کارت گرافیک AMD nVIDIA
ارسال نظرات
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
وبگردی