کد خبر: ۱۷۹۱۳
|
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

ژن یا تلاش؛ کدامیک عامل موفقیت است؟!/ کسب رتبه برتر در مسابقات جهانی مخترعان و نوآوران ترکیه

سرپرست تیم اختراعات ایران،گفت: فرمول ژنتیکی ایران به عنوان طرح‌های برتر پذیرش شده، توانست در مسابقات جهانی مخترعان و نواوران ترکیه وفدراسیون مخترعین جهانی سوئیس مدال برتر را کسب کند و تنها طرح ژنتیکی در این مسابقات بوده است.

ژن یا تلاش؛ کدامیک عامل موفقیت هستند؟!/ کسب رتبه برتر  در مسابقات جهانی مخترعان و نوآوران ترکیه

امیر عباس محمدی کوشکی سرپرست تیم اختراعات ایران، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره طرح دکتر محمد آرین اکبری با موضوع فرمول موفقیت ژنتیکی گفت: این طرح به عنوان طرح‌های برتر پذیرش شده توانسته در مسابقات جهانی مخترعان و نواوران ترکیه که وزارت علوم و تحقیقات این کشور به همراه ریاست جمهوری ترکیه و سازمان مالکیت فکری جهانی wipo وفدراسیون مخترعین جهانی سوئیس مدال برتر را اخذ کند و تنها طرح ژنتیکی این مسابقات بوده است. طرح فرمول ژنتیک، در واقع یک رابطه منطقی از تاثیر ژنتیک در صفات مختلف و همچنین تاثیر تلاش است. در واقع طبق این فرمول جدال بین طرفداران جبر و اختیار پایان می‌یابد.

وی ادامه داد: به وسیله این فرمول درک می‌کنید که استعداد ژنتیکی بسته به نوع صفت تاثیر متفاوتی دارد و با تعیین میزان تلاش می‌توانید جایگاه خود را از نظر پیشرفت در آینده بسنجید.

ژن یا تلاش؛ کدامیک عامل موفقیت است؟!/ کسب رتبه برتر  در مسابقات جهانی مخترعان و نوآوران ترکیه

این مخترع تصریح کرد: به عنوان مثال می‌توان به افراد گفت که با این میزان استعدادی که در یک صفت مشخص دارد، اگر این مقدار (مثلا یک مقدار مشخص) تمرین کنید، در ١٠ سال آینده به این مقدار (عددی بین صفر تا ١٠٠) از پیشرفت می‌رسید. به این ترتیب فرد می‌تواند انتخاب کند که وارد رشته مورد نظر شود و پیشرفت خود را در آینده می‌سنجد.

محمدی تصریح کرد: میزان ژنتیکی بودن هر صفت (سهم ژنتیک در تعیین هر صفت) را توارث پذیری می‌گویند که اطلاعات آن‌ها از طریق مطالعات QTL (صفت کمی) و ابزار‌هایی و تحقیقاتی نظیر WGA (بازسازی توالی دی ان اِی) بدست می‌آید.

وی توضیح داد: در این فرمول چندین پارامتر از جمله ضریب تلاش COE از حاصل ضرب EU در ER (واحد تلاش EU در نقش محیط ER)، ضریب تغییر COC که جمع بین COE با حاصل ضرب APG در توارث پذیری h ۲، درجه موفقیت DOS که حاصل جمع موفقیت فعلی فرد CS در بقیه موارد است، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
سرپرست تیم اختراعات ایران عنوان کرد: در این بخش یک جزء دیگر به نام (RFE) نیز تعیین شد که میزان فاصله هر فرد را تا نهایت پیشرفت در آن موضوع تعیین نشان می‌دهد.

ژن یا تلاش؛ کدامیک عامل موفقیت هستند؟

محمدی تصریح کرد: با استفاده از این روش نوآورانه افراد می‌دانند تلاش و ژن‌های آن‌ها چه تاثیری در هر کدام از زمینه‌های زندگی شان دارد. یک فرد با استعداد معمولی در خوانندگی می‌داند که در زمینه خوانندگی هرگز وارد نشود، زیرا با نهایت تلاش هم نتیجه‌ای نمی‌گیرد، ولی با استعداد معمولی می‌تواند وارد ریاضی شود. همه این‌ها به توارث پذیری مربوط است.

وی تصریح کرد: در گذشته اختلاف بر سر دو نظریه بود.  برخی می‌گفتند افراد با تلاش به همه چیز می‌رسند و برخی معتقد بودند ژن‌ها عامل اصلی موفقیت شما هستند.  ولی طبق این فرمول حرف هر دو گروه هم درست و هم غلط است. در واقع وقتی توارث پذیری در صفتی بالا باشد حرف گروه دوم درست و اگر توارث پذیری کم باشد حرف گروه اول درست‌تر است. با عدد گذاری در این فرمول نقش هر یک از موارد در پیشرفت آینده خود را خواهید دید.

ژن یا تلاش؛ کدامیک عامل موفقیت است؟!/ کسب رتبه برتر  در مسابقات جهانی مخترعان و نوآوران ترکیه

قابل ذکر است این فرمول برای اولین بار درجهان توسط دکتر ارین اکبری کشف و در سازمان مالکیت فکری جهانی wipo در حال ثبت جهانی از ایران است که هفتاد درصد این ثبت جلو رفته است همچنین دکتر اکبری در حال پیگیری برای معرفی این فرمول به جهان است با این فرمول اتفاقات بسیار خوبی درجهان رخ می‌دهد که باید بیشتر مورد توجه رسانه‌ها و سازمان‌های ملی و جهانی قرار گیرد فرمول موفقیت ژنتیکی ارین اکبری توانسته در بازار جهانی نواوری سازمان ملل متحد از چندین سازمان جهانی و امریکایی تاییده بگیرید و روی سایت این پلتفرم چاپ شده است و توانسته است به همراه چند طرح دیگر برای اولین بار از ایران جذب سرمایه به دلار داشته باشد که در زمانی دیگر به صورت رسمی خبر ان منتشر می شود.

ارسال نظرات
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی