کد خبر: ۱۸۲۰۸
|
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۱۵

نخستین صندلی سفر به فضا 28 میلیون دلار فروخته شد

شرکت فضایی «بلو اوریجین» متعلق به بنیان‌گذار آمازون، بلیت یک صندلی در اولین پرواز فضایی گردشگری سرنشین‌دار خود را به قیمت ۲۸ میلیون دلار به فروش رسانده است.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از اسپیس، شرکت فضایی «بلو اوریجین» متعلق به جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون بلیت یک صندلی در اولین پرواز فضایی گردشگری سرنشین‌دار خود را به قیمت ۲۸ میلیون دلار به فروش رسانده است.

در این مسافرت فضایی، فضاپیمای «نیو شپرد»، کپسول حاوی مسافران را تا ارتفاعی حدود ۷۶ کیلومتر پرتاب می‌کند و این کپسول برای لحظاتی از ارتفاع ۱۰۰ کیلومتری از زمین بالاتر رفته و بعد از آن دوباره به زمین باز خواهد گشت.

فضاپیمای مذکور از سایت تگزاس غربی (West Texas) به فضا می‌رود و حامل جف بزوس، بنیانگذار آمازون، به همراه برادر وی و برنده ناشناسی که برای این سفر فضایی ۲۸ میلیون دلار پیشنهاد قیمت داد خواهد بود.

با پیشنهادی بالای ۲۸ میلیون دلاری، فردی که نامش فاش نشده این شانس را دارد که با پرواز به فضا به ثروتمندترین فرد روی زمین بپیوندد.

بلو اوریجین، شرکت فضایی تجاری جف بزوس، رقابت دو هفته‌ای خود را برای نخستین صندلی در فضاپیمای نیو شپرد روز شنبه (۱۲ ژوئن) به پایان رساند. مناقصه‌ای که شرکت بصورت آنلاین به صورت مستقیم پخش می‌کرد و رقم افتتاحیه آن ۴.۸ میلیون دلار بود و در کمتر از ۷ دقیقه به ۲۸ میلیون دلار رسید. ۷۶۰۰ نفر در سراسر جهان برای شرکت در این مزایده ثبت‌نام کرده بودند.
منبع: فارس

برچسب ها: فضا دلار گردشگری
ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی