کد خبر: ۱۸۲۶۵
|
۲۵ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

ترسیم مرز هلیوسفر برای اولین بار+فیلم

برای اولین بار، مرز هلیوسفر نقشه برداری شده و به دانشمندان درک بهتری از نحوه تعامل طوفان های خورشیدی و بین ستاره ای می دهد.

به گزارش «نبض فناوری»،  دان رایزنفلد نویسنده اصلی مقاله ای که امروز در مجله اخترفیزیک منتشر شد گفت: «مدل های فیزیک سالهاست که مرز هلیوسفر را نظریه پردازی می کنند. اما این اولین بار است که می توانیم آن را اندازه گیری و یک نقشه سه بعدی از آن بسازیم.»

هلیوسفر حبابی است که توسط باد خورشیدی ایجاد می شود؛ جریانی از پروتون ها، الکترونها و ذرات آلفا است که از خورشید به فضای بین ستاره ای گسترش می یابد و زمین را در برابر تشعشعات مضر ستاره ای محافظت می کند.

رایزنفلد و تیم دیگری از دانشمندان از داده های ماهواره ناسا در مدار زمین استفاده کردند تا ذراتی که از پوش خورشیدی، لایه مرزی بین منظومه شمسی و فضای بین ستاره ای می آیند را شناسایی می کند. تیم توانست لبه این منطقه را ترسیم کند. در اینجا باد خورشیدی که به سمت فضای بین ستاره ای بیرون می رود؛ با باد بین ستاره ای برخورد می کند (که به سمت خورشید هل داده می شود).

آنها برای انجام این اندازه گیری از روشی مشابه نحوه استفاده خفاش ها از ناوبری استفاده کردند. رایزنفلد گفت: همانطور که خفاش ها از هر جهت پالس های سونار(فاصله یابی صوتی) می فرستند و از سیگنال بازگشت برای ایجاد نقشه ذهنی از محیط اطراف خود استفاده می کنند، ما از ط خورشیدی برای ایجاد نقشه هلیوسفر استفاده کردیم.

رایزنفلد توضیح داد: سیگنال باد خورشیدی که توسط خورشید ارسال می شود از نظر قدرت متفاوت است و الگوی منحصر به فردی را تشکیل می دهد. سپس آنها این روش را برای ساختن نقشه سه بعدی با استفاده از داده های جمع آوری شده در یک چرخه کامل خورشیدی، از سال 2009 تا 2019 به کار گرفتند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
جایگزین باتری‌های لیتیوم یونی؛ باتری که در چند ثانیه شارژ می‌شود
وبگردی