کد خبر: ۱۸۲۹۴
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۴
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

ارائه مشاوره کسب و کار حلقه مفقوده شرکت‌های استارتاپی/ ورود استارتاپ‌ها به حوزه کشاورزی هوشمند شهری

مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه شرکت‌های استارتاپی به دلیل نوپا بودن و فعالیت دانشگاهی تخصص لازم را در حوزه بازاریابی ندارند، گفت: مسئولان باید برای این شرکت‌ها مشاوره‌های لازم را در حوزه کسب وکار ترتیب دهند تا آنها در عرصه ورود به بازار مشکل نداشته باشند.

مهدی واحد مدیر اجرایی استارتاپ پارت زیست، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بین اینکه در حوزه کشاورزی هوشمند شهری، فعالیت می‌کنیم، گفت: در هیمن راستا سازه‌های آپارتمانی را برای پرورش گیاهان طراحی می‌کنیم که در این زمینه یکسری چالش‌های نور، نگهداری، زمان را دارند حالا ما بحث اینترنت اشیاء و هوشمند سازی را در این حوزه دخیل کردیم تا این چالش‌ها را پوشش دهیم.

وی تصریح کرد: این طرح با تحقیقات و مطالعات گسترده در داخل کشور انجام شده و هم اکنون بحث کنترل و طراحی سازه و کشاورزی هیدروپونیک را انجام می‌دهیم. گفتنی است که "کشت هیدروپونیک" یکی از روش‌های خلاقانه برای تولید محصولات کشاورزی بدون خاک و با کمترین نیاز به آب است که گیاه به جای رشد در خاک در محلول مغذی قرار می‌گیرد که چند مدتی است که در کل کشور رواج پیدا کرده است و در همین راستا محققان ایرانی با استفاده از شیوه کشت هیدروپونیک بدون خاک، ۱۰ برابر کمتر آب مصرف می‌کنند، اما محصولات برداشتی آن‌ها چند برابر بیشتر است!

کشت هیدروپونیک بر روی سینی‌های خاصی انجام می‌شود و تماس مستقیم با گیاه دارد که آن‌ها باید در شرایط کاملاً استریل باشند و در هر متر مربع می‌توان در حدفاصل هر ۱۰ روز تقریباً ۳۰ کیلو علوفه تازه تولید کرد.

واحدی افزود: هم اکنون محصولات تولیدی در مرحله تست و آزمایش است. پیش بینی می‌شود که دو محصول کشاورزی هوشمند شهری (سازه‌ای که کار پرورش گیاه به صورت هوشمند با نور مصنوعی) تا پایان سال به نتیجه برسد.

مدیرعامل این شرکت با اشاره به اینکه شرکت‌های استارتاپی به دلیل نوپا بودن و فعالیت دانشگاهی تخصص لازم را در حوزه بازاریابی ندارند، گفت: مسئولان باید برای این شرکت‌ها مشاوره‌های لازم را در حوزه کسب وکار ترتیب دهند تا آن‌ها در عرصه ورود به بازار مشکل نداشته باشند و از سوی دیگر نبود حمایت مالی یکی دیگر از موانعی است که باید برطرف شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی