کد خبر: ۱۸۴۱۴
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

استفاده از بره موم عسل برای درمان سرطان/ تولید قرص‌های مکمل دارویی و رژیمی برای اولین بار در کشور

مدیرعامل شرکت دانش بنیان شرکت سورن تک توس، از تولید بره موم کندو عسل با اسم تجاری تحت عنوان ( Propolis )اولین بار در کشور خبر داد و گفت: این محصول‌ به صورت فرمولاسیون و بهداشتی توسط شرکت به صورت کرم، قرص بعد ژل تولید شده است و این قرص بیماری‌های ویروسی و آنفولانزا و سرطان های مختلف را ترمیم و بهبود می‌بخشد.

حمید فتحی نجفی مدیرعامل شرکت دانش بنیان شرکت سورن تک توس، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه از سال ۸۳ فعالیت این شرکت شروع شده است، اظهار کرد: این شرکت در سال ۹۲ اولین شرکت دانش بنیان در شرق کشور شناخته شد. فعالیت اصلی این شرکت در حوزه بایوتکنولوژی است که در این زمینه محصولاتی را تولید کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: شرکت سورن تک توس با پشتوانه علمی و با بهره‌گیری از دانش بیوتکنولوژی و تلاش متخصصان خود سعی در کاربردی کردن دانش بیوتکنولوژی در صنعت را دارد. هدف این شرکت بیان علم بیوتکنولوژی در صنعت و ارائه مفاهیم قابل لمس در تولید محصولات غذائی و داروئی پایه گذاری است.

فتحی نجفی افزود: در این راستا شرکت با تولید محصولات بیوتکنولوژیک (با کیفیت قابل رقابت با محصولات جهانی) و راه‌اندازی آزمایشگاه کنترل با هدف بکارگیری روش‌های جدید تشخیصی (از جمله تکنیک‌های ملکولی) سعی در انجام این مهم دارد. یکی از اهداف این شرکت استفاده از آنزیم ها، میکرواورگانیسم‌ها (باکتر‌های و قارچ ها) و تنظیم فرایند‌های بیوتکنولوژیک در واحد‌های تولیدی جهت ارتقاء کیفیت محصولات غذائی و داروی و از طرفی کاهش هزینه‌های تولید همراه با کاهش مشکلات زیست محیطی است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اضافه کرد: سه قرص مکمل دارویی و رژیمی و تولید چهار مدل کرم آرایشی و بهداشتی است که برای اولین بار در کشور با پایه مواد طبیعی ساخته شده است. همچنین در حوزه تولید آنزیم صنعتی نیز محصولاتی را طراحی و تولید کردیم. همچنین روی بحث تقلبات عسل، آبلیمو و گوشت به صورت تخصصی در شرق کشور فعالیت می‌کنیم. اولین شرکتی هستیم که از اداره استاندار تاییدیه گرید عسل را دریافت کردیم.

نجفی اظهار کرد: محصولی که قبلا به روش سنتی در کشور مصرف می‌شد بره موم کندو عسل بود اسم تجاری (Propolis) است اولین بار در کشور به صورت فرمولاسیون و بهداشتی توسط شرکت ایجاد شد اول به صورت کرم، قرص بعد ژل تولید شد در دنیا ۲۵ محصول(Propolis)  ایجاد شده است. این محصول برای اولین بار در ایران و دنیا به صورت قرص تولید شده و برای بهبود و ترمیم بیماری‌های ویروسی و آنفولانزا و سرطان‌های مختلف کاربرد دارد. محصول بعدی عصاره مخمر است که در حوزه دام، غذا و انسانی و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش پزشکی نیز مکمل غذایی و دارویی است به صورت قرص تولید می‌شود. قبلا این محصولات را کشور‌های برزیل، ترکیه دانمارک و انگلیس وارد می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ درصد بازار را تامین می‌کنیم و تا پایان سال تولید انبوه ۵ آنزیم جدید و مورد در صنعت واکسن را خواهیم داشت.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
وبگردی