کد خبر: ۱۸۴۱۷
|
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

ایجاد مشکل برای تلسکوپ هابل

ناسا از مشکل در تلسکوپ فضایی هابل خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، ناسا روز جمعه اعلام کرد تلسکوپ فضایی هابل با بیش از 30 سال فعالیت، طی چند روز گذشته خراب شده است.

آژانس فضایی ایالات متحده گفت، مشکل یک رایانه پایلود است. این اشکال در مورد خود تلسکوپ به وجود آمده است و ابزار علمی همراه آن از سلامتی خوبی برخوردار هستند.

ناسا گفت: هدف رایانه پایلود کنترل و هماهنگی ابزارهای علمی و نظارت بر آنها برای اهداف ایمنی و بهداشت است. تلاش برای راه اندازی مجدد آن در روز دوشنبه به شکست انجامید.

ناسا گفت شواهد اولیه به یک ماژول حافظه رایانه به عنوان منبع مشکل رایانه اشاره دارد. تلاش برای تغییر به ماژول حافظه پشتیبان نیز ناموفق بود.

فناوری رایانه پایلود به دهه 1980 برمی گردد و در حین کار تعمیر و نگهداری در سال 2009 جایگزین شده بود.

تلسکوپ فضایی هابل که در سال 1990 راه اندازی شد، دنیای نجوم را متحول کرد و با ارسال تصاویر منظومه شمسی، کهکشان راه شیری و کهکشان های دور، دید ما را نسبت به جهان تغییر داد.

قرار است اواخر سال جاری میلادی یک تلسکوپ فضایی جدید و قدرتمند به نام تلسکوپ فضایی جیمز وب مستقر شود. این تلسکوپ طراحی شده است تا عمیق تر از هر زمان دیگری به کیهان نگاه کند.

این عکس که توسط تلسکوپ فضایی هابل در تاریخ 25 آگوست سال 2020 گرفته شده، مشتری و قمر آن (اروپا) را نشان می دهد که هنگامی که در فاصله 653 میلیون کیلومتری زمین قرار داشت گرفته شده است.

ایجاد مشکل برای تلسکوپ هابل

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 10 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده سقوط است؟
وبگردی