کد خبر: ۱۸۷۶۵
|
۱۱ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

صدور مجوز دانش‌بنیان‌ها تسهیل شود/ قوانین دست وپاگیر همچنان مانعی بزرگ برسرراه تحقق شعار سال

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیمیاگران علم و صنعت رویان، گفت: قوانین دست و پاگیر، مزاحمت‌های مداوم بیمه و مالیات و کندی روند صدور مجوزها از عمده موانع جدی شرکت‌های دانش بنیان است که باید این موضوعات تسهیل شود تا شرکت‌ها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

ابوالفضل حاتمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کیمیاگران علم و صنعت رویان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت دانش‌بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی، دارویی و آرایشی فعالیت می‌کند، اظهار کرد: علاوه براین در زمینه انجام تحقیقات علمی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی با همکاری محققان و متخصصان همکاری‌هایی را با نهاد‌های اجرایی علمی و پژوهشی در زمینه ارزیابی و بازنگری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مربوط به امور تحقیقات و پژوهشی تهیه و پخش کالا‌ها و مواد مجاز شیمیایی بهداشتی و تجهیزات پزشکی مجاز صادرات و واردات کلیه کالا‌های مجاز بازرگانی با رعایت قوانین و مقررات کشور انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: این شرکت دانش بنیان در حوزه تجهیزات پزشکی چندین محصول را برای اولین بار در کشور تولید کرده است که از جمله آن ظروف تخصصی آزمایشگاهی به صورت نانومتری است که این تجهیزات را قبلا از خارج کشور تامین می‌شد؛ اما اکنون با تولید این محصول در داخل کشور از خروج از کشور جلوگیری به عمل آمده است. به طوری که در این حوزه ۳۰ درصد نیاز بازار داخل را تامین می‌کنیم.

حاتمی افزود: محصولات دیگر در حوزه انتقال دارویی است برای حمل و نقل دارو استفاده می‌شود. قیمت مناسب و کیفیت بالا سبب شده که جلوی واردات این نوع کالا‌ها گرفته شود.

حاتمی ادامه داد: همچنین در حوزه تجهیزات پزشکی محصولات فیزیوتراپی برای کمردرد و زانو درد تولید کردیم و در کنار آن دارویی را برای اولین بار در سطح بین المللی برای کودکان تولید کردیم و توانستیم به صورت مهندسی معکوس آن را وارد ایران کنیم. در حوزه آرایشی نیز محصولات ضد آفتاب و آبرسان تولید کردیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: پیگیری اخذ مجوز‌های جدید برای محصولات تولیدی، تولید محصولات جدید و افزایش سهم بازار از عمده برنامه‌های اجرایی این شرکت تا پایان سالجاری است. هم اکنون محصولات تولیدی به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: قوانین دست و پاگیر، مزاحمت‌های مداوم بیمه و مالیات و کندی روند صدور مجوز‌ها از عمده موانع جدی پیش روی شرکت‌های دانش بنیان است که باید این موضوعات تسهیل شود تا شرکت‌ها بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی