کد خبر: ۱۸۸۱۱
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ | ۰۹:۵۸

معرفی ربات به اندازه حشره با چابکی یوزپلنگ+فیلم

ربات معرفی شده جدید به اندازه حشرات با چابکی یوزپلنگ در پیچ و خم ها حرکت می کند.

معرفی ربات به اندازه حشره با چابکی یوزپلنگ

به گزارش «نبض فناوری»، مهندسان دانشگاه کالیفرنیا، یک ربات سبک و بادوام ایجاد کرده اند که با تعدیل نیروهای الکترواستاتیک بین پاها و سطوح، به کنترل و چابکی عالی دست می یابد.

ربات های کوچک و قدرتمندی از این قبیل می توانند برای انجام عملیات جستجو و نجات یا تحقیق در سایر موقعیت های خطرناک مانند سنجش نشت احتمالی گاز ایده آل باشند.

بسیاری از حشرات و عنکبوت ها توانایی عجیب و غریب به خود را دارند و به کمک پایه های مخصوص چسبنده به صورت واژگون در سقف ها راه می روند که به آنها اجازه می دهد تا در سطوح  و مکان هایی که هیچ انسانی جرات رفتن ندارد بچسبند.

این ربات از ماده ای نازک و لایه ای ساخته شده است که با اعمال ولتاژ برق خم و منقبض می شود. تیم تحقیق در مقاله ای در سال 2019  نشان داد که می توان از این طرح ساده برای ایجاد ربات به اندازه سوسک استفاده کرد که می تواند در یک سطح صاف با سرعت 20 طول بدن در ثانیه یا تقریباً 1.5 مایل در ساعت حرکت کند.

تیم تحقیقاتی در مطالعه جدید دو پد الکترواستاتیک را به ربات اضافه کردند. اعمال ولتاژ به هر یک از پایه ها باعث افزایش نیروی الکترواستاتیک بین پایه و سطح شده و باعث می شود آن صفحه محکم تر به سطح بچسبد و بقیه ربات را مجبور به چرخش در اطراف پا کند.

پد های الکترواستاتیک به ربات اجازه می دهد تا با شتاب گریز از مرکزمانند یوزپلنگ بچرخد. یكی از بزرگترین چالشهای امروز ساخت رباتهایی با مقیاس كوچكتر است كه قدرت و كنترل رباتهای بزرگتر را حفظ كنند. برای ساخت ربات های کوچک مساله باتری اهمیت دارد زیرا باید بتواند آن را حمل کند. این ربات بسیار سریع، کاملاً قوی است و به انرژی بسیار کمی نیاز دارد تا حسگرها و وسایل الکترونیکی را در عین حمل باتری حمل کند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی