کد خبر: ۱۸۸۳۹
|
۱۲ تير ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

تقسیم‌بندی کمیسیون‌ها در سه رسته‌ی «توسعه نرم افزار»، «سخت افزار و ارتباطات» و «خدمات فناوری اطلاعات»/ اعضای فعلی کمیسیون‌ها هم ثبت نام کنند

عضو هیأت مدیره و مسئول کارگروه اصلاح چیدمان و ساختار کمیسیون‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، از تصویب و انتشار لیست نهایی کمیسیون‌ها، رسته‌ها و آخرین نسخه آیین‌نامه تشکیل و فعالیت کمیسیون‌های سازمان خبر داد.

به گزارش «نبض فناوری»، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اعلام کرد، آیدین عدالت در این‌باره گفت: پیرو تشکیل کارگروه و مصوبه هیأت مدیره، با چندین ماه کار کارشناسی بر روی مدل ساختاری چیدمان کمیسیون‌ها از طریق جلسات برگزار شده و تعامل با فعالان و اعضای کمیسیون‌ها، اعضای هیات مدیره و ذینفعان موضوع، مدل جدیدی طراحی و با تصویب هیات مدیره پیاده سازی شد.

او افزود: به تبع مدل ساختاری جدید، آیین‌نامه‌ی تشکیل و فعالیت کمیسیون‌ها نیز اصلاح و طی جلسه ششم تیر ماه 1400 مورد تایید اعضا قرارگرفت و تصویب شد.

عدالت در توضیحات بیشتری بیان کرد: در مدل جدید، یک ساز و کار ارتباطی برای نزدیکی بیشتر کمیسیون‌ها با اعضای هیات مدیره و ارتقای پویایی آنها شکل گرفت. در این مدل، کمیسیون‌های سازمان به سه رسته‌ی «توسعه نرم افزار»، «سخت افزار و ارتباطات» و «خدمات فناوری اطلاعات» تقسیم شدند و یک کمیته راهبری برای هر رسته متشکل از روسای کمیسیون‌های ذیل رسته و سه نفر از اعضای هیات مدیره با تخصص مرتبط با موضوع و همچنین یک دبیر موظف و رابط دبیرخانه تشکیل خواهد شد.

او ادامه داد: به دلیل گسترش زمینه‌ فعالیت اعضای سازمان طی دوره‌های قبلی و تعدد کمیسیون‌های تخصصی، ارتباط موثر و کارا با هیأت مدیره با چالش روبه‌رو شد و برخی دغدغه‌ها و مسایل اعضا به دلیل کثرت مطالب با تاخیر یا مشکل به هیات مدیره ارجاع می‌شد که در برخی موارد حتی به دلیل وقفه‌ی ایجاد شده موضوعیت خود را از دست می‌داد.

عضو هیأت مدیره‌‎ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران افزود: همچنین در دوره جاری با تشکیل کمیسیون‌های جدیدی از جمله «پرداخت یاری»، «خدمات مراکز داده و ابری» و همچنین کمیسیون «کارشناسان حرفه‌ای» این معضل تشدید می‌شد. اما با پیاده سازی مدل جدید، اعضای مرتبط هیأت مدیره در جریان مستمر امور کمیسیون‌ها قرار می‌گیرند.

او همچنین گفت: با تفویض اختیار برخی تصمیمات هیأت مدیره به کمیته‌ی راهبری رسته‌ها، تصمیم‌سازی و تصمیم‌‌گیری در رابطه با مسائل مرتبط با اعضای صنف هم تسریع می‌شود و همچنین با افزایش نفرات موظف جهت رسیدگی، موضوعات خاص به شکل موثرتری پیگیری می‌شوند.

عدالت همچنین در رابطه با اصلاحات انجام شده در آیین نامه تشکیل و فعالیت کمیسیون‌ها اضافه کرد: جدا از ساختار جدید و برخی اصلاحات اجرایی در روند تشکیل و انتخابات کمیسیون‌ها، دو روش عضویت جدید در هر کمیسیون تخصصی با عنوان «عضو دنبال کننده» و «عضو افتخاری» اضافه شده است.

او ادامه داد: پیرو سیاست هیأت مدیره ششم مبنی بر الزام ارتباط کلیه اعضای سازمان با حداقل یکی از کمیسیون‌های تخصصی، اعضای دنبال کننده می‌توانند بدون حضور در جلسات و مشارکت در تصمیمات جاری، از اخبار، اطلاعیه‌ها، وقایع و برنامه‌های کمیسیون مطلع شوند و علاوه بر ارجاع نیازها و مشکلات خود به کمیسیون مربوطه، از پیگیری و رفع آنها اطمینان حاصل کنند.

مسئول کارگروه اصلاح چیدمان و ساختار کمیسیون‌های نصر تهران همچنین گفت: پس از انتشار فراخوان عضویت و انتخابات کمیسیون‌ها، کارگروه اصلاح ساختار کمیسیون‌ها همچنان به فعالیت خود ادامه داده و آماده دریافت نظرات و پیشنهادات اعضا درباره‌ی نحوه پیاده‌سازی و مدیریت کمیسیون‌ها تحت آیین نامه جدید و برگزاری آداب جلسات آنها خواهد بود تا در صورت لزوم پیشنهادات واصله در رابطه با مدل جدید را در نگارشه‌ای بعدی آیین نامه اصلاح کند.

او تأکید کرد: اعضای فعلی کمیسیون‌های سازمان نیز با توجه به شروع دوره‌ی جدید، نیاز است در این فراخوان شرکت کنند و پیش از آغاز انتخابات کمیسیون‌ها، درخواست حضور و استمرارشان در کمیسیون‌هاز مورد نظر را ثبت کنند.

ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
وبگردی