کد خبر: ۱۸۸۶۲
|
۱۳ تير ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۶
قابل توجه علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری،

۲۸ ایده برگزیده طرح نوا چشم‌انتظار سرمایه‌گذار/ طرح‌های منتخب به تجاری‌سازی هدایت می‌شوند

پرند با اشاره به اینکه 500 ایده ارسال به طرح نوا 28 طرح برگزیده‌ شده است، گفت: طرح‌های انتخابی به مرحله تجاری‌سازی و بازار کار هدایت خواهد شد. ایده‌ها بیشتر در حوزه آی تی، زمین شناسی، پلاسما ولیزر، مکانیک، اقتصاد و مالی، روانشناسی و علوم محیطی است.

کورش پرند، رئیس پارک علم وفناوری دانشگاه شهید بهشتی، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» درباره طرح نوا، اظهار کرد: دانشگاه شهید بهشتی از سال گذشته اقدام به تاسیس ۱۸ مرکز نوآوری جدید در دانشگاه و پژوهشکده‌ها و دانشکده‌ها کرده است که هدف اصلی این مراکز نوآوری شکار و انتخاب ایده‌های مناسب بین اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و حتی بیرون از دانشگاه است.

وی تصریح کرد: هدف از این مراکز نوآوری ایجاد یک شبکه مویرگی در حوزه فناوری و تجاری‌سازی در دانشگاه شهید بهشتی است. ما این مراکز را در ۳ پردیس اوین، شهید عباسپور و زیرآب در استان مازنداران ایجاد کردیم. هدف اصلی از مراکز نوآوری این است که در حوزه کارآفرینی، اشتغال، نوآوری و نوآفرینی و فناوری بتوانیم شرکت‌ها و ایده‌هایی را ایجاد کنیم. براین اساس طرح نوا را از اسفندماه ۹۹ با مشارکت ۱۸ مرکز نوآوری مستقر در دانشگاه شهید بهشتی آغاز کردیم.

پرند هدف کلی این طرح نوا را ترویج و فرهنگ کارآفرینی و نوآوری عنوان کرد و گفت: این طرح در بین هزار هیات علمی دانشگاه و ۲۰ هزار دانشجویان و ارتقای روحیه و توانمندی کارآفرینانه در بین افراد مستعد جامعه است. برهمین این اساس تعداد قابل توجهی ایده برای ما ارسال و از بین این ایده‌ها چند مورد را انتخاب کردیم.

استاد گروه علوم داده و کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی، افزود: این ایده‌ها در دو کارگاه تخصصی حضور داشتند و بعد از کارگاه تخصصی یک منتور تخصصی و یک منتور کسب وکار را به این افراد اضافه کردیم و آموزش‌های لازم را طی کردند. در ۱۵ تیرماه سال جاری مراسم اختتامیه ۲۸ طرح برگزیده از این مراکز نوآوری برگزار خواهد شد که در این برنامه شورای سیاست گذاری پارک علم و فناوری، مدیران و سرمایه گذاران و کارآفرینان حضور خواهند داشتند. در تلاش هستیم که از پتانسیل موجود استفاده کنیم تا سرمایه گذاری مناسب در این ۲۸ طرح انجام شود.

وی با بیان اینکه از ۵۰۰ ایده به ۲۰۰ ایده رسیدیم، گفت: در مرحله نهایی ۲۸ ایده یا طرح برگزیده شده است. ما چند نوع سرمایه‌گذاری داریم مبلغی را از خود پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی، مبلغی را خود سرمایه‌گذاران و بخشی نیز به صورت گرنت بلاعوض ارائه خواهد و بخشی نیز از طریق صندوق دانشگاه شهید بهشتی به این طرح‌ها اختصاص خواهد یافت.

پرند گفت: طرح‌های انتخابی به مرحله تجاری‌سازی و بازار کار هدایت خواهد شد. ایده‌ها بیشتر در حوزه آی تی، زمین شناسی، پلاسما ولیزر، مکانیک، اقتصاد و مالی، روانشناسی و علوم محیطی است.
از تمامی سرمایه گذاران علاقه‌مند دعوت می‌کنیم که در این مراسم شرکت کنند.

ارسال نظرات
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
وبگردی