کد خبر: ۱۸۹۴۴
|
۱۵ تير ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۲

رباتی که به ایستگاه فضایی می رود

ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) در آستانه تحویل بازوی رباتیک جدید است، هرچند مدت طولانی منتظر آن بوده است.

به گزارش «نبض فناوری»، بازوی رباتیک ERA بیش از سه دهه پیش طراحی شده و در 20 سال گذشته سه مأموریت برنامه ریزی شده برای ISS را به دلیل مسائل فنی از دست داده است. اما اکنون ERA آماده است تا اواخر ماه جاری از ایستگاه بایکونور در قزاقستان به ایستگاه فضایی راه یابد.

این ربات کمی بیش از 11 متر طول دارد و با هفت مفصل که شامل آرنج، شانه ها و حتی مچ  است، ERA اولین بازوی این چنینی خواهد بود که در خارج از بخش روسی ایستگاه فضایی کار می کند، به پیاده روان فضایی اجازه می دهد تا بیشتر کار کنند و به طور موثر در اطراف آن بخش ازایستگاه کار کنند.

آژانس فضایی اروپا در مقاله ای درباره بازوی مداری نوشت که توانایی لنگر انداختن به ایستگاه و حرکت عقب و جلو به خودی خود را دارد.

هفت اتصال ERA قادر به مقابله با محموله های چند تنی هستند و برای انجام کارهای مختلف مونتاژ چابک هستند.

وظایف اصلی بازو شامل نصب، حذف و جایگزینی محموله های آزمایشی و عناصر بزرگ ایستگاه خواهد بود. حمل و نقل فضانوردان حین پیاده روی فضایی از یک قسمت ISS به قسمت دیگر مانند یک جرثقیل جمع کننده و استفاده از چهار دوربین قسمت خارجی ISS را بازرسی کنید.

این بازو همچنین می تواند در زمان واقعی توسط اعضای خدمه مستقر در داخل یا خارج از ایستگاه کنترل شود.

اولین وظایف ERA پس از استقرار و بررسی ها در مدار تنظیم قفل هوا و نصب رادیاتور برای آخرین ماژول ایستگاه فضایی است.

ISS در حال حاضر محل استقرار دو بازوی رباتیک Canadarm2 کانادا و سیستم کنترل از راه دور ماژول آزمایش ژاپنی است. هر دوی این بازوهای خارجی به راهنمایی در بازدید از فضاپیماها کمک می کنند و همچنین محموله های خارجی را در بخش های ایالات متحده و ژاپن از ایستگاه فضایی بین المللی هدایت می کنند.

اکنون همه نگاه ها به سمت موشکی است که ERA را به ایستگاه فضایی می برد، مأموریتی که در حال حاضر برای 15 ژوئیه پیش بینی شده است و انتظار می رود در 23 ژوئیه بازو در ISS مستقر شود.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 23 اردیبهشت 1403 پیش‌بینی روند قیمت بیت‌کوین
درمان دقیق تر بیماری‌ها؛ هوش مصنوعی گوگل داروساز می‌شود
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 22 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم
به دلیل نقض حق امتیاز اختراع؛ مایکروسافت ۲۴۲ میلیون دلار جریمه شد
پس از نصب در مغز انسان؛ تراشه مغزی نورالینک مختل شد
وبگردی