کد خبر: ۱۸۹۸۴
|
۱۶ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

مدیریت و سیاست‌گذاری مناسب برای هدایت شرکت‌های دانش‌بنیان وجود ندارد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سان اوج پویان اسپادانا، گفت: متاسفانه در کشور یک مدیریت و تصمیم گیری و سیاست‌گذاری مناسب برای هدایت شرکت‌ها وجود ندارد و این امر مهم باعث می‌شود که یک اکوسیستم اقتصادی ایران علیرغم تمام فرصت‌ها در کشور موفق شود.

احسان خیام باشی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سان اوج پویان اسپادانا، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: فعالیت اصلی این شرکت در حوزه کمک به توسعه کسب وکار‌ها و تبدیل کسب وکار‌های نیمه صنعتی به صنعتی است البته این کمک‌ها عمدتا به روش‌ها و مدل‌های مدیریتی و سیستمی اتفاق می‌افتد و در این حوزه به کسب وکار‌ها کمک می‌کند که چگونه مدل‌ها و روش‌های مدیریتی و نیز با تطبیق و تحلیل‌های اقتصادی در کنار معیار‌های هوشمند بتوانند کسب وکارهایشان را توسعه دهند و خودشان را به سطح کسب وکار موفق و تا حدودی رقابتی برسانند.

وی تصریح کرد: واقعیت امر این است که سرمایه‌گذاری در این حوزه توسط شرکت‌هایی که در ابتدای مسیر هستند، کمتر اتفاق افتاده است و عمدتا شرکت‌هایی که از یک بلوغ برخوردار بودند و توانستند خودشان را به حداقل‌های لازم برسانند و سرمایه‌گذاری را در این حوزه انجام دهند.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: متاسفانه در فرهنگ کشور ما علیرغم همه صحبت‌ها که در خصوص ارزش فکر و ارزش نیروی انسانی هیچوقت حاضر نیستیم که به اندازه فکر و نیروی انسانی هزینه بپردازیم.

خیام‌باشی ادامه داد: برای اینکه مجموعه‌ها را به استفاده از یک موضوعی تشویق کنیم ایجاد یکسری مشوق‌ها می‌تواند آن‌ها را به استفاده از موضوع تشویق کند. دولت می‌توانند کمک هزینه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری در اختیار شرکت‌های متقاضی قرار دهد تا آن‌ها بتوانند و بدانند که در صورت استفاده از این خدمات بخشی از هزینه‌ها یا به صورت کمک هزینه تسهیلات یا به کمک هزینه بلاعوض به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: تعداد زیادی پروژه‌هایی داشتیم که یک ایده خلاقانه و دانش بنیان، یا سرمایه گذاری مطرح بوده است ولیکن نقشه راه حرکت به سمت اجرا و بهره برداری از آن ایده و سنایور‌های مختلف از آن بررسی نشده است. ما این طرح‌ها و پروژه‌ها را با روش مختلف تامین مالی، روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری، از بین سیاست‌های مختلف فروش و بازاریابی، روش‌های مختلف ظرفیت تولیدی انجام می‌دهیم. ما برای تعداد زیادی از طرح‌ها نسبت به تهیه بیزینس پلن یا طرح تجاری آن‌ها که شامل تمام مواردی است که ذکر شد به اضافه موضوعات دیگر از جمله تحلیل نیروی انسانی و تعیین استرتژی‌های قیمت گذاری انجام دادیم.

خیام باشی افزود: تمرکز تخصصی روی این حوزه هم برای شرکت‌ها مفید است و هم برای شرکت اقتصادی و معنوی جذابیت زیادی دارد. در کشور ما هم نیروی انسانی توانمند و دانش کافی در این زمینه وجود دارد. متاسفانه در کشور یک مدیریت و تصمیم گیری و سیاست‌گذاری مناسب برای هدایت شرکت‌ها وجود ندارد و نمی‌توانند یک اکوسیستم اقتصادی ایران علیرغم تمام فرصت‌ها موفق باشد.

وی خاطرنشان کرد: چشم انداز شرکت تبدیل شدن به مشاور و همکار دائمی کسب وکار‌های در مسیر رشد و توسعه آن‌ها است امیدواریم که شرکت ما در یک افق پنج ساله از چنان معروفیتی برخورد باشد که در بخش‌های مختلف به کسب وکار‌ها کمک کنند.

ارسال نظرات
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
وبگردی