کد خبر: ۱۹۰۷۴
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

کدام ارز دیجیتال از تکنولوژی شاردینگ برخوردار است؟!

زیلیکا رمزارزی بحث برانگیز است که در رتبه‌های بالای لیست ارز‌های دیجیتال محبوب و ارزشمند قرار دارد. مزیت زیلیکا در این نکته نهفته است که از تکنولوژی شاردینگ برخوردار است و می‌تواند راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری شبکه بلاکچین ارز‌های دیجیتال باشد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه ارز‌های دیجیتال بسیار پیشرفت کرده‌اند به طوریکه تمام بازار‌های اقتصاد سنتی را به حاشیه رانده‌اند. امروزه شاهد ظهور نسل سوم ارز‌های دیجیتال هستیم. نسل سوم ارز‌های دیجتال در تلاش‌اند که بعضی از مشکلات ارز‌های دیجیتال قدیمی‌تر را برطرف کنند. اصلی‌ترین مشکلی که ارز دیجیتال زیلیکا (Zilliqa) تلاش می‌کند آن را برطرف کند، مشکل مقیاس پذیری است.

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در مورد بیت کوین و سایر ارز‌های دیجیتال مطرح می‌شود، مسئله مقیاس‌پذیری آنهاست. مقیاس‌پذیری به قابلیت یک شبکه برای پردازش حجم تعداد زیادی از تراکنش‌ها بدون اینکه سرعت پردازش آن‌ها پایین بیاید و کارمزد آن‌ها افزایش یابد، گفته می‌شود.

زیلیکا یک بلاک چین عمومی است که با هدف حل مشکل مقیاس‌پذیری در ارز‌های دیجیتال ایجاد شده است. این پروژه، اولین پروژه‌ای است که با پیاده‌سازی تکنولوژی شاردینگ در پلتفرم آزمایشی خود توانسته رکورد انجام بالای ۲،۸۲۸ تراکنش در ثانیه را از آن خود کند. به عبارت دیگر ارز دیجیتالی زیلیکا در سال ۲۰۱۷ میلادی و در کشور سنگاپور راه اندازی شد که سیستمی بر پایه بلاکچین عمومی به حساب می‌آمد و به علت اجرای شاردینگ به شهرت رسیده است.

کدام ارز دیجیتال از تکنولوژی شاردینگ برخوردار است؟!

جالب است بدانید که شاردینگ روشی مقیاس پذیر است که در آن نود‌های اعتبار سنجی تراکنش‌ها در بلاکچین به بخش‌های کوچک‌تر یا همان شارد تقسیم می‌شوند که این شارد‌ها موجب اعتبار سنجی میکرو بلاک‌ها می‌شوند و سرانجام این میکرو بلاک‌ها برای ایجاد یک بلاک جدید در شبکه بلاکچین با یکدیگر ادغام می‌شوند که هدف از این کار افزایش سرعت پردازش تراکنش‌های بلاکچین است.

زیلیکا یک رمز ارز نوظهور با نماد ZIL می‌باشد که در حال حاضر در رتبه ۴۶ رمز ارز‌ها قرار دارد. با توجه به روند صعودی که زیلیکا از خود به نمایش گذاشته است، پیش بیینی خواهد شد بزودی در جدول رمز ارز هاجایگاه خود را بین ۲۰ ارز برتر تثبیت کند.

شاردینگ (Sharding) چیست؟

ارز دیجیتال Zilliqa امیدوار است با کمک شاردینگ مشکل مقیاس‌پذیری را برطرف کند. شاردینگ شامل تقسیم شبکه Zilliqa به گروه‌هایی از نود‌ها است که با عنوان شارد شناخته می‌شوند. هر شارد شامل ۶۰۰ نود می‌شود. شارد‌ها مانند شبکه‌های مینی‌بلاکچین فعالیت می‌کنند.

شارد‌ها تراکنش‌ها را بیشتر به شکل مجزا از هم و نه گروهی، پردازش می‌کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تراکنش‌های بسیار بیشتری را پردازش کنند. این همچنین یعنی با بزرگ شدن شبکه، سرعت آن هم افزایش پیدا می‌کند. هر چه تعداد شارد‌های بیشتری وجود داشته باشد، تراکنش‌های بیشتری هم امکان پردازش خواهد داشت.

استخراج ارز دیجیتال زیلیکا چگونه است؟

برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال زیلیکا را ماین کنید، باید ابتدا تجهیزات لازم برای این کار را تهیه کنید. به منظور تهیه تجهیزات ابتدا بایستی ببینید که استخراج زیلیکا به چه تجهیزاتی احتیاج دارد. در نظر داشته باشید که این تجهیزات می‌تواند شامل دستگاه‌های ماینر، ریگ‌های استخراج باشد.

نحوه استفاده از ارز دیجیتال زیلیکا

بعد از عرضه اولیه کوین زیلیکا، جامعه ارز دیجیتال در انتظار بوده که ببیند آیا شبکه Zilliqa می‌تواند خدماتی را که وعده داده، عرضه کند یا نه. اما لازم است این پرسش مطرح شود که چه کسی قرار است از زیلیکا استفاده کند؟ Zilliqa یک بلاک‌چین عمومی است؛ در نتیجه هر کسی می‌تواند از آن استفاده کند. به هر ترتیب، این پلتفرم بیشتر از همه برای کاربرانی جذاب است که می‌خواهند قرارداد‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (DApps) با حجم و ظرفیت بالا ایجاد کنند.

کدام ارز دیجیتال از تکنولوژی شاردینگ برخوردار است؟!

در بازار، شکافی بین پلتفرمی که بتواند از قرارداد‌های هوشمند و اپلیکیشن‌های غیر متمرکز پشتیبانی کند وجود دارد؛ چراکه این کار به سرعت تراکنش بسیار بالایی برای موفقیت نیاز دارد. بلاکچین ارز دیجیتال زیلیکا، می‌تواند یک اپلیکیشن غیر متمرکز شبکه اجتماعی مشابه فیس‌بوک یا توئیتر را میزبانی کند. همچنین قابلیت پشتیبانی از کمپین‌های تبلیغاتی و خدمات پردازش پرداخت را خواهد داشت.

این پلتفرم پتانسیل بسیار بالایی دارد که در عرضه اولیه کوین نیز ثابت شده است. تست‌های سرعت تراکنش باعث شدند حتی افراد بیشتری به موضوع علاقمند شوند و توجه جامعه توسعه‌دهندگان را جلب کنند.
یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران در مورد پلتفرم‌های جدید، ایمنی است. با این حساب، Zilliqa در مورد امنیت چه برنامه‌ای دارد؟

آیا ارز دیجیتال زیلیکا امن است؟

بلاک‌چین‌ها در مقایسه با شبکه‌هایی که از ذخیره متمرکز داده استفاده می‌کنند، مثل گوگل یا ویزا، بسیار امن محسوب می‌شوند. هر بلاکچین متشکل از هزاران سیستم است. برای هک کردن یک بلاک چین، هکر باید بیشتر از نیمی از نود‌ها را به کنترل خود در بیاورد.

چگونه می‌توان ارز دیجیتال زیلیکا را خرید و فروش کرد؟

برای اینکه بتوانید ارز دیجیتال زیلیکا را خرید و فروش کنید، باید همانند دیگر رمز ارز‌ها از طریق صرافی‌های دیجیتال اقدام کنید. ابتدا باید ببینید که کدام صرافی از این ارز پشتیبانی می‌کند و پس از آن در صرافی یک حساب کاربری ایجاد کنید. حال دیگر می‌توانید با خیال راحت در آن صرافی اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال زیلیکا کنید. شما می‌توانید رمز ارز زیلیکا را با دلار خرید کنید و یا اینکه دیگر رمز ارز‌ها را با زیلیکا تعویض کنید. در حال حاضر می‌توانید ارز دیجیتال زیلیکا را از صرافی معتبر و محبوب بایننس خرید و فروش کنید.

مهم‌ترین کاربرد‌ها

توکن زیل (ZIL) توکن کاربردی شبکه زیلیکا است که در ادامه به چند مورد از کاربرد‌های آن اشاره می‌کنیم:
پاداش برای استخراج‌کنندگان، کارمزد برای اجرای قرارداد‌های هوشمند و همچنین کارمزد تراکنش‌ها.

کدام ارز دیجیتال از تکنولوژی شاردینگ برخوردار است؟!

اما مهم‌تر از کاربرد توکن زیل در شبکه زیلیکا باید ببینیم خود شبکه و پروژه زیلیکا چه پتانسیل‌ها و کاربرد‌هایی دارد و چگونه از طریق این کاربرد‌ها می‌تواند به افزایش سرمایه زیلیکا و در نتیجه افزایش قیمت آن کمک کند.

پروژه زیلیکا یک پروژه جدید است، اما یک رقیب جدی برای پلتفرم‌های ارائه دهنده قرارداد‌های هوشمند مانند اتریوم، ایاس و .. محسوب می‌شود؛ بنابراین کاربرد اصلی زیلیکا در ساخت و اجرای قرارداد‌های هوشمند و همچنین راه‌اندازی اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز است. تفاوت چشمگیر زیلیکا با سایر پروژه‌های رقیب، پیاده‌سازی تکنولوژی شاردینگ بر روی شبکه آزمایشی آن است که با پیاده‌سازی این تکنولوژی در پلتفرم آزمایشی خود توانسته رکورد انجام بالای ۲،۸۲۸ تراکنش در ثانیه را به نام خود ثبت کند.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال زیلیکا

پیش بینی‌های گوناگون درباره آینده قیمت ارز دیجیتال زیلیکا به وسیله کارشناسان، مانع از عملکرد بهتر زیلیکا نسبت به رقبای خود نیست، اما با این وجود جامعه زیلیکا معیار‌های سخت گیرانه‌ای دارد. زیلیکا در دنیای کریپتوکارنسی باید انتظارات سرمایه گذارانی که زیلیکا را پلتفرمی ساده و تعاملی به حساب می‌آورند را برآورده نماید. در ادامه قیمت ۴ سال آینده ارز دیجیتال زیلیکا پیش بینی شده است که قطعا می‌تواند دید بسیار خوبی برای سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت در این رمزارز را به شما عزیزان بدهد.

پیش بینی قیمت زیلیکا تا سال ۲۰۲۲

پیش بینی می‌شود قیمت زیلیکا در سال ۲۰۲۲ به حوالی ۳ دلار برسد. بیش‌ترین قیمت انتظاری آن ۵ و کمترین قیمت نیز ۱ دلار است. همچنین پیش بینی می‌شود که قیمت ZIL تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۳٫۵ دلار نیز برسد.

پیش بینی قیمت زیلیکا تا سال ۲۰۲۳

پیش بینی می‌شود ارز دیجیتال زیلیکا در سال ۲۰۲۳ با قیمت ۴ دلار مورد معامله قرار گیرد. بیش‌ترین قیمت انتظاری زیلیکا ۹ و کم‌ترین قیمت نیز ۳ دلار است. همچنین پیش بینی می‌شود که قیمت رمزارز زیلیکا تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۸ دلار نیز برسد که عدد بسیار خوبی است.

کدام ارز دیجیتال از تکنولوژی شاردینگ برخوردار است؟!

پیش بینی قیمت زیلیکا تا سال ۲۰۲۴

پیش بینی می‌شود قیمت Zilliqa در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۹ دلار باشد. بیش‌ترین قیمت انتظاری برای آن ۸۹ دلار و کم‌ترین قیمت نیز ۲۶ دلار است. می‌توان این طور گفت که زیلیکا برای سرمایه گذاران بلند‌مدت به نقطه عطفی در سرمایه گذاری بدل خواهد شد. چنانچه سرمایه گذاران راه رایج را انتخاب کنند، یعنی در سراشیبی قیمت خرید کنند، آنگاه می‌توانند ظرف ۲ الی ۳ سال از زیلیکا خیلی بیش از ۱۰۰ درصد بازدهی کسب کنند.

پیش بینی قیمت زیلیکا تا سال ۲۰۲۵

در دنیای رمزارها، وقوع معجزه امکان پذیر است. ۵ سال مدت زیادی است. کارشناسان معتقدند که شروع مرحله واکسیناسیون همه گیری می‌تواند باعث رونق زیلیکا باشد. زیلیکا می‌تواند افزایش قیمت بسیار خوبی را تجربه کند و حتی اوج قیمتی جدیدی را ثبت کند. این نکته مهم و طلایی را در نظر داشته باشید که سرمایه گذاران صاحب نظر در حوزه ارز‌های دیجیتال همیشه برای بلند‌مدت برنامه ریزی دارند.

نتیجه گیری

زیلیکا رمزارزی بحث برانگیز است که در رتبه‌های بالای لیست ارز‌های دیجیتال محبوب و ارزشمند قرار دارد. مزیت زیلیکا در این نکته نهفته است که زیلیکا از تکنولوژی شاردینگ برخوردار است و می‌تواند راه‌حلی برای مشکل مقیاس‌پذیری شبکه بلاکچین ارز‌های دیجیتال باشد. تیم توسعه دهنده آن سعی دارند که به یک الگوریتم اجماع دوگانه دست پیدا کنند.
بررسی‌های مکرر نشان داده است که آینده ارز دیجیتال زیلیکا درخشان است، چرا که توکن مبادله جدید زیلیکا موجب می‌شود که بلاکچین اختصاصی زیلیکا نیز عرضه شود، تیم طراح هم سعی دارند که سرعت تراکنش‌ها را بیشتر کنند و مسیری که قیمت زیلیکا در سال اخیر طی کرد نشان داد که پتانسیل رشد و جهش را دارد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
نقی
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
ارزهای دیجیتال مانع خواهد شد جوانان در کارهای سازنده وارد شوند .
0
6
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی