کد خبر: ۱۹۱۰۹
|
۲۰ تير ۱۴۰۰ | ۱۹:۰۰

یافتن شهاب سنگ ها آسانتر می‌شود

هواپیماهای بدون سرنشین خودمختار مکان های برخورد پنهان شهاب سنگ را پیدا می کنند.

به گزارش «نبض فناوری»، یافتن شهاب سنگهای بزرگ (یا دهانه های آنها) به آسانی ممکن است؛ اما کوچکترها غالباً مورد غفلت قرار می گیرند و دانشمندان کمتر از 2 درصد آنها را بازیابی می کنند.

به زودی احتمالا این مسئله ارسال یک ربات حل می شود. Universe Today گزارش داده است كه محققان سیستمی را توسعه داده اند كه دارای پهپادهای مستقل است و از یادگیری ماشین برای یافتن شهاب سنگهای كوچكتر در سایتهای برخورد استفاده می كند كه یا پنهان هستند (حتی اگر ناظران ردیابی سقوط كنند) یا به قابل دسترسی نیستند.

این فناوری با استفاده از ترکیبی از شبکه های عصبی، شهاب سنگ ها را بر اساس تصاویر آموزشی، هم از تصاویر آنلاین و هم عکس های صحنه ای از مجموعه تیم، شناسایی می کند. این به هوش مصنوعی کمک می کند بین سنگ های فضایی و سنگ های معمولی، حتی با انواع اشکال و شرایط زمین، تفاوت قائل شود.

نتایج بی عیب و نقص نیستند. در حالی که یک پهپاد آزمایشی شهاب سنگ های کاشته شده را به درستی تشخیص داده است، اما برخی از موارد مثبت کاذب نیز وجود دارد. مدتی طول می کشد تا هواپیماهای رباتیک به اندازه کافی قابل اعتماد باشند و نتایج دقیق را به تنهایی ارائه دهند.

اگر این فناوری دقیق باشد، پیامدهای آن در علوم فضایی قابل توجه است. این به دانشمندان کمک می کند شهاب سنگ هایی را که برای یافتن بسیار کوچک هستند، کشف و به طور بالقوه بازیابی کنند. این به نوبه خود، می تواند به شناسایی دقیق منابع شهاب سنگ و شناسایی ترکیبات سنگ کمک کند. به زبان ساده هواپیماهای بدون سرنشین می توانند خلا موجود در درک بشریت از بقایای کیهانی پر کنند.

 

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی