کد خبر: ۱۹۱۸۰
|
۲۲ تير ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰
توسط یک شرکت دانش‌بنیان؛

قطعات اکچوایتور و تجهیزات کلیدی نیروگاهی تولید شد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گروه صنعتی مدیران انرژی کویر، با اشاره به اینکه تنها سازنده قطعات کلیدی نیروگاهی در کشور هستیم، گفت: هدف اصلی تامین نیاز داخلی است تا نیروگاه‌های کشور را از تعطیلی نجات دهیم.

سیدمحمد مختاری مدیرعامل شرکت دانش بنیان گروه صنعتی مدیران انرژی کویر، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به فعالیت این شرکت اظهار کرد: این شرکت در زمینه تحقیق، طراحی- توسعه، تولید قطعات نیروگاهی، بادی، سیکل ترکیبی، حرارتی و گازی، برق آبی، انرژی خورشیدی ـ تامین مالی، احداث و راه اندازی و تعمیر و نگهداری نیروگاه‌ها و تامین قطعات یدکی و تجهیزات نیروگاهی، انجام کلیه کار‌های خدماتی و تعمیراتی نیروگاه‌های سیکل ترکیبی (واحد بخار و واحد گازی) فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنین سرویس و ساخت تمام قطعات اکچوایتور ساخت و تامین انواع قطعات نیروگاهی اعم از انواع ولوها، فن ها، کوپلینگ ها، شفت‌ها و سرمایه گذاری و مشارکت در داخل و خارج از کشور نیز در دستور فعالیت اصلی این شرکت است.

مختاری گفت: قطعاتی را تولید می‌کنیم تحت عنوان بالانس دیوایس که قطعات پمپ را بالانس می‌کند به طوری که با ساخت این تجهیزات نیروگاه‌های کشور از تعطیلی نجات پیدا کردند. همچنین تنها سازنده قطعات اکچوایتور در کشور هستیم که این قطعات (فرمان دهنده به کنترل ولو برق) است که چقدر باز و بسته شود و یا چقدر بخار از آن خارج شود. قطعات بویلر نیز یکی دیگر از تجهیرات کلیدی در صنعت برق است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ادامه داد: این تجهیزات از کیفی بالایی برخوردارند به طوری تا به امروز هیچ گونه مشکلی در حین استفاده از این قطعات گزارش نشده است این درحالیست که برخی از تجهیزاتی که از چین وارد کشور می‌شو‌ند حدود ۶ بیشتر نمی‌تواند کار کند، اما قطعات تولیدی ما اینگونه نیست. به عنوان مثال کنترل ولو‌های تولیدی این شرکت چندین سال است که در نیروگاه دماوند نصب شده و مشکلی نداشته است.

مختاری ادامه داد: برنامه ما این است که تجهیزات دیگر مورد نیاز صنعت برق را در کشور تولید و بومی‌سازی کنیم. با ساخت این تجهیزات میلیارد‌ها تومان صرفه جویی ارزی شده است به عنوان مثال در نیروگاه بندرعباس که پمپ داخلی را نصب کردیم حدود ۱۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی شده است. هدف اصلی تامین نیاز داخلی است هم اکنون با بیش از ۲۰ کارگاه‌های مختلف از جمله ریخته گری، تراشکاری ... همکاری می‌کنیم.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی