باید اکوسیستم نوآوری در حوزه موسیقی شکل گیرد/ تبلیغات تنها راه نجات شتابدهندهها برای معرفی محصولات
به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه نقش شرکتهای نوپا یا استارتاپها و شتابدهندهها در توسعه اقتصاد دانش بنیان بر هیچ کـس پوشـیده نیسـت و صـاحبان ایدههای جدید در ابتدای راه خود در راه اندازی کسب و کار جدید نیاز به حمایت هـای مـالی، آموزشـی، مشـاورهای و ... دارند. بر همین مبنا در دنیای امروز نقش شتابدهندهها پررنگتر از پیش شده است.
سیاوش راد مدیرعامل شتابدهنده موسیقی در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه ما با راهاندازی این شتابدهنده در تلاش هستیم که با برگزاری کارگروههای آموزشی این هنر را در کشور نهادینه کنیم، اظهار کرد: هم اکنون ۵۰ درصد فعالیت شرکت به بخش آموزش و ۵۰ درصد به حوزه تولید اختصاص دارد.
وی تصریح کرد: در این کارگاهها زمینههای تخصصی و کاربردی آموزش داده میشود و هدف اصلی ما این است که اکوسیستم نوآوری وسیع در حوزه موسیقی شکل گیرد تا از این طریق سهم قابل توجه بازار را به خود اختصاص دهیم.
راد همچنین بهبود وضعیت آموزش این حرفه یکی دیگر از اهداف این شتابدهنده است تا علاقمندان با سپری کردن کلاسهای آموزشی بتوانند درآمدزایی کنند، افزود: برای این منظور نیاز به سرمایهگذاری اولیه است که باید از سوی مسئولان حمایتهای لازم صورت گیرد.
مدیرعامل شتابدهنده موسیقی ادامه داد: تنها راه نجات شرکتهای استارتاپی برای معرفی محصولات تولیدی تبلیغات گسترده است و افرادی که داخل مجموعه هستند خودشان باید بنیانگذار تبلیغات خودشان باشند، بنابراین باید شرایط به گونهای باشد که تمام شرکتها از جمله استارتاپ و دانش بنیانها از شرایط مساوی برخوردار شود. همچنین باید برای یک شرکت استارتاپی هزینه تبلیغاتی نیز اختصاص یابد بخاطر همین موضوع تنها نکته عطفی در حوزه شرکهای استارتاپی است که خودشان را معرفی کنند تا به صورت مستقیم وارد بازار شوند.