کد خبر: ۱۹۸۰۱
|
۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۱

گردنبند هوشمند حالات چهره را ردیابی می کند+فیلم

گردنبند هوشمند می تواند حالات دقیق صورت شما را ردیابی کند و از آن در تشخیص حالات روحی و روانی استفاده کرد.

به گزارش «نبض فناوری»، حرکات صورت انسان احساسات را منتقل می کند و به ما در برقراری ارتباط غیر کلامی و انجام فعالیت های بدنی مانند خوردن و نوشیدن کمک می کند.

ردیابی حرکات صورت و احتمالاً علت آنها یکی از برنامه های پیشنهادی برای NeckFace یکی از اولین فناوری های پوشیدنی از نوع گردنبند است. دانشمندان گردنبندی را توسعه دادند که می تواند با استفاده از دوربین های مادون قرمز به طور پیوسته حالات کامل چهره را برای ثبت تصاویر چانه و صورت از طریق ردیابی کند.

جزئیات کار آنها درNeckFace پیگیری مداوم حالت های کامل صورت است که در 24 ژوئن در مجموعه مقالات ACM در زمینه فناوری های تعاملی، موبایل، پوشیدنی و همه جا منتشر شد.

NeckFace بهبود قابل توجهی در عملکرد و حفظ حریم خصوصی ایجاد می کند و به کاربر اجازه می دهد تا دستگاهی را که کمتر روی گردن نصب می شود، داشته باشد.

هدف نهایی این است که کاربر بتواند رفتارهای خود را از طریق ردیابی مداوم حرکات صورت ردیابی کند و اطلاعات زیادی در مورد فعالیت بدنی و فعالیت های ذهنی به ما بگوید.

برای آزمایش اثربخشی NeckFace ، ژانگ و همکارانش مطالعه کاربری را با 13 شرکت کننده انجام دادند که از هر یک از آنها خواسته شد تا در حالت نشسته هشت حالت چهره و در هنگام راه رفتن هشت حالت دیگر را بیان کنند. در سناریوهای نشسته، از شرکت کنندگان نیز خواسته شد که هنگام انجام حالت های چهره سر را بچرخانند و دستگاه را برداشته و دوباره نصب کنند.

NeckFace در دو طرح مورد آزمایش قرار گرفت: یک نوار گردن، که در پشت گردن با دوربین های دوقلو درست زیر سطح استخوان ترقوه قرار گرفته است و یک گردنبند، با یک دوربین آویز مانند مادون قرمز که زیر گردن آویزان شده است.

این گروه داده های اولیه حرکت صورت را با استفاده از دوربین TrueDepth 3D در iPhone X جمع آوری کرد و سپس آن را با داده های جمع آوری شده با NeckFace مقایسه کرد. بین حالت های نشسته، راه رفتن و بازنویسی، شرکت کنندگان در مطالعه در مجموع 52 شکل صورت را بیان کردند.

این دستگاه در صورت بهینه سازی می تواند به ویژه در زمینه سلامت روان مفید باشد و بتواند احساسات افراد را در طول یک روز ردیابی کند. در حالی که مردم همیشه احساسات خود را روی صورت نشان نمی دهند، میزان تغییر چهره در طول زمان می تواند نشان دهنده نوسانات احساسی باشد.

با استفاده از این فناوری می توانیم یک پایگاه داده در مورد نحوه عملکرد جسمی و روحی خود در طول روز داشته باشیم و این بدان معناست که شما می توانید رفتارهای خود را پیگیری کنید. همچنین یک پزشک می تواند از اطلاعات برای حمایت از این تصمیم استفاده کند.

 

ارسال نظرات
به دلیل نگرانی از ایمنی داده‌ها؛ هلند استفاده از فیس‌بوک را ممنوع می‌کند
وبگردی