کد خبر: ۱۹۹۸۵
|
۱۸ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

چه خدماتی به محققان در حوزه مالکیت فکری داده می‌شود

26 مرداد ماه زمان برگزاری وبیناری است که در آن مخترعان و پژوهشگران با خدمات گوناگونی که به آنها داده می‌شود آشنا می‌شوند.

به گزارش« نبض فناوری» این وبینار با عنوان «معرفی کانون پتنت معاونت علمی و خدمات آن» برگزار می‌شود تا مخاطبان با یکی از نهادهای حمایتی فعال در حوزه مالکیت فکری آشنا شوند.

اما اهمیت برگزاری این وبینار چیست. یکی از مهم‌ترین الزامات تجاری‌سازی موفق فناوری‌های نوین و ورود آن‌ها به بازار تقاضا، اطمینان از حفاظت حقوق مالکیت فکری و برخورداری از حق مالکیت نوآوران و شرکت‌های فناور است.

مفهوم مالکیت فکری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه، بیش از یک قرن است که در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است. عدم توجه به قوانین مالکیت فکری، به ویژه سیستم پتنت، می‌تواند خسارات بسیاری در بازارهای داخلی و بین‌المللی به دنبال داشته باشد. پس آگاهی مخترعان درباره خدماتی که به آنها برای ثبت اختراع داده می شود گامی اثرگذار برای توسعه این حوزه است و می تواند اقدامی موثر برای تولید ثروت از مالکیت فکری و حفاظت از دارایی های فکری فناوران و شرکت های نوآور باشد.

در این وبینار خدمات کانون در حوزه مالکیت فکری توضیح داده می شود. خدماتی چون ثبت اختراع در سیستم‌های پتنت معتبر جهان، مانند «USPTO» و «EPO»، حمایت ۹۰ درصدی از کل هزینه‌های ثبت در ادارات معتبر ثبت اختراع، نظیر «USPTO» و «EPO»، ارائه مشاوره فنی و تخصصی در زمینه نگارش متن اختراع «Draft» استاندارد، برگزاری سمینار‌ها و کارگاه‌های آموزشی مالکیت فکری دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بانک اطلاعاتی از فناوری‌ها و اختراعات پتنت شده و معتبر.

علاقمندان برای ثبت نام در این وبینار تا 24 مرداد ماه فرصت دارند و می توانند با مراجعه به سایت کانون پتنت معاونت علمی و فناوری اطلاعات کاملی را کسب کنند.

ارسال نظرات
استخدام در آزمایشگاه مخفی؛ اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
توسط جیمز وب صورت گرفت؛ عکاسی از اسب فضایی با جزییات دقیق
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 11 اردیبهشت 1403 سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
وبگردی