کد خبر: ۲۰۳۰۲
|
۳۰ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۰

ثبت رکورد 6G توسط ال جی

شرکت کره ای ال جی اعلام کرد که رکورد جدیدی برای انتقال اطلاعات 6G در 100 متری ثبت کرده است.

به گزارش «نبض فناوری»، تیمی از محققان شرکت LG Electronics کره ای که با گروهی در Fraunhofer-Gesellschaft همکاری می کنند، داده ها را به فاصله 100 متر از طریق سیگنال 6G با موفقیت ارسال کرده اند. مقامات ال جی جزئیات آزمایش خود در مورد فناوری انتقال بیسیم را در صفحه اخبار شرکت منتشر کرده اند.

با توجه به اینکه شبکه های 5G برای خدمات تلفن همراه به آرامی در سراسر جهان راه یافته است؛ مهندسان چندین شرکت مخابراتی در زمینه نسل بعدی فناوری ارتباطات 6G  سخت کار کرده اند. پیش بینی می شود حرکت به سمت فناوری جدید سرعت انتقال داده ها را تا 50 برابر سریعتر از 5G افزایش دهد. همچنین انتظار می رود که تاخیر تا 10 درصد نسبت به 5G کاهش یابد و مکالمات طبیعی تر به نظر برسند. انتظار می رود که استاندارد جدید دقت داده های ارسال شده را بهبود بخشد. این پیشرفت ها در کنار هم می تواند موجی از توسعه جدید "Internet of Everything " را با دستگاه های جدید که هم در خانه و هم در محل کار هدف دارند، به راه اندازد.

دانشمندان مدتهاست دریافته اند که دستیابی به مرحله بعدی در فناوری انتقال از آنچه که قبلاً به دلیل مشکل بزرگ در سیگنالینگ 6G به وجود آمده بود دشوارتر است؛ آن هم به دلیل از دست دادن قدرت هنگام انتقال، کوتاه برد است. به همین دلیل، سازمان استاندارد جهانی ارتباطات داده تاریخ تجاری سازی خود را برای 2025 تعیین کرده است.

چند ماه پیش ، تیمی در سامسونگ رکورد مسافت جدیدی را برای ارسال سیگنال های 5G پانزده متر ثبت کردند. محققان در این تلاش جدید بسیار فراتر رفته اند و سیگنالی را در فاصله 100 متری از بالای یک ساختمان بلند به ساختمان بلند دیگر ارسال می کنند.  شرکت ادعا می کند کلید موفقیت آنها تقویت کننده ای است که به طور مشترک با Fraunhofer-Gesellschaft ساخته شده و قادر به تولید سیگنال های پایدار تا 15 دسی بل بر متر در محدوده فرکانسی بین 155 تا 175 گیگاهرتز است. این تیم همچنین قادر به نشان دادن پرتو تطبیقی ​​بود (یک ویژگی ضروری برای تغییر کانال ها در کنار موقعیت گیرنده). آنها همچنین قادر به تعویض آنتن با بهره بالا بودند؛ که برای ترکیب چندین سیگنال و ارسال آنها به آنتن مورد نیاز ضروری است.

برچسب ها: 6G ال جی 5G
ارسال نظرات
به شکل یک سیگنال الکتریکی؛ کشف جی پی اس در مغز انسان
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 19 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
با ثبت شکایت در دادگاه فدرال؛ تیک تاک در مقابل کاخ سفید قد علم کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 18 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین صعودی ماند؟
دسترسی به اطلاعات پرسنل؛ وزارت دفاع انگلیس هک شد
در جلسه بررسی آخرین وضعیت فیبرنوری قم مطرح شد؛ پوشش کامل فیبرنوری استان قم ظرف یک هفته آینده انجام می شود
پژوهش جدید «دانشگاه ایالتی واشنگتن» نشان داد استفاده از ChatGPT برای ارزیابی مشکل قلبی عاقلانه نیست!
وبگردی