کد خبر: ۲۰۵۰۶
|
۰۷ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰

ایجاد پروژه‌های هوشمند کسب‌وکار در راستای تقویت پیشرفت علمی

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان نیاز به استفاده از تجارت الکترونیکی را بیش از پیش آشکار کرده است، گفت: چالش‌های بسیاری در راه پیاده‌سازی نظام کارآمد مبتنی بر تجارت الکترونیکی وجود دارد که بایستی پروژه‌های هوشمند کسب‌وکار در جهت توسعه اقتصادی و پیشرفت علمی تقویت شود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه راه‌اندازی کسب وکار‌های جدید برای افراد تازه وارد به یک آرزو مبدل شده است؛ چرا که راه‌اندازی یک کسب وکار جدید نیاز به منابع مالی و حمایت بخش‌های خصوصی و دولتی را می‌طلبد. از سوی دیگر استفاده از دانش و تجربیات مشاوره‌ها تاثیر انکارناپذیری بر روی موفقیت کسب و کار‌های تازه دارد. ناگفته نماند که جوانان این مرز وبوم امروزه با ارائه ایده‌های خلاقانه و نوین مورد توجه اکثر کشور‌ها قرار گرفته است، بنابراین در صورت حمایت مسئولان داخلی این جوانان می‌تواند با تلاش مستمر خود تحول نوین را در عرصه کسب وکار و توسعه اقتصادی فراهم کنند. فناوری اطلاعات و ارتباطات و کاربرد‌های وسیع آن در قرن حاضر آثار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شگرفی را برای سازمان‌ها به همراه داشته است. علاقه‌مندی سازمان‌ها به استفاده از این رویکرد برای رشد و توسعه اقتصادی، آن‌ها را مواجه با چالش‌های جدیدی کرده که نیازمند شناخت عمیق تری است.

محمدحسین امیری کارشناس مسائل اقتصاد در گغتگو با خبرنگار «نبض فناوری» گفت: فرآیند راه اندازی کسب و کار تازه به طور معمول نیازمند پژوهش و تحقیق بسیار گسترده‌ای است. امروزه هر کسب و کاری محصول خاصی برای عرضه دارد بنابراین افرادی که‌می‌خواهند کسب وکاری را راه بیندازند نخست بایدقبل ورود به این عرصه تحقیقات لازم را به عمل آورند.

وی تصریح کرد: امروزه کارآفرینی، تجارت و کسب وکار در بستر شبکه جهانی اینترنت این قابلیت‌ها را به وجود آورده است که بتوان یکی از مهم‌ترین دغدغه کشور‌ها (اشتغال) را که خود مقدمه‌ای بر حل دیگر چالش‌های جامعه بشری است را چاره سازی کرده است. نکته مثبت و امیدوارکننده اینکه ورود روزافزون شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ است که در حوزه کارآفرینی واردشده‌اند که می‌تواند فرصتی مناسب باشد تا بتوان با هدایت و راهنمایی آن‌ها زیرساخت و بستر حوزه تخصصی نرم افزار را با سرعت و هزینه کمتر تقویت و چالش‌های موجود در آن‌ها تبدیل به فرصت‌های کسب وکار کرد.

این کارشناس افزود: شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان نیاز به استفاده از تجارت الکترونیکی را بیشتر از پیش آشکار کرد. اما ایجاد زیرساخت مناسب جهت استفاده از این امر موضوع مهم دیگری است. با توجه به شرایط کشور ما چالش‌های بسیاری درراه پیاده‌سازی نظام کارآمد مبتنی بر تجارت الکترونیکی وجود دارد. ایجاد پروژه‌های هوشمند کسب‌وکار درراه تقویت بنیاد اقتصادی و پیشرفت علمی در هر کشوری توجیه‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: سرعت گرفتن فرایند دیجیتال سازی و به روزرسانی، زیرساخت‌های حیاتی، افزایش تولید ناخالص داخلی کشورها، کاهش هزینه‌ها و ایجاد شغل را سبب می‌شود و این امکان را فراهم می‌آورد تا گرو‌های جدید و متنوعی از کارآفرینان با مشاغل مختلف در اقصی نقاط جهان شکل گیرد.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
وبگردی