کد خبر: ۲۰۵۸۳
|
۱۰ شهريور ۱۴۰۰ | ۰۸:۰۰

کاهش خطای انسانی در حوزه سلامت با استفاده از اینترنت اشیاء

کارشناسان براین باورند که با کمک اینترنت اشیا، فشار کار، هزینه بالای آموزش و خطا در نیروی انسانی بسیار کاهش یافته و جای خود را به عوامل تاثیر گذاری مثل افزایش دقت و کاهش خطای انسانی می‌دهد.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» امروزه فناوری و تکنولوژی‌های تحولات بسیاری در صنعت پزشکی کشور ایجاد کرده است به طوری یکی از فناوری‌ها اینترنت اشیاء یا IOT است که این صنعت را دگرگون کرده است.
باید اذعان کرد که فناوری در هر صنعتی همچون صنعت سلامت، کسب وکار، مالی و سایر موارد دخیل است. صنعت سلامت یکی از سریع‌ترین حوزه‌هایی است که توانسته خود را با فناوری‌های موجود و رو به گسترش همچون اینترنت اشیا وفق دهد و از این فناوری‌ها برای بهبود تشخیص و درمان بیماری‌های بدن استفاده کند

محمود علیاری کارشناس حوزه فناوری در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه، با کمک اینترنت اشیا، فشار کار، هزینه بالای آموزش و خطا در نیروی انسانی بسیار کاهش یافته و جای خود را به عوامل تاثیر گذاری مثل افزایش دقت و کاهش خطای انسانی می‌دهد، اظهار کرد: در بخش اینترنت اشیاء اطلاعات گرفته شده از گجت‌های پوشیدنی، پرونده‌های ذخیره شده و تشخیص وضعیت توسط دکتر مورد نظر، به وسیله اینترنت به فضای ابری و سپس سرور اصلی منتقل می‌شود. سرور با تحلیل داده‌ها و چک کردن وضعیت به صورت لحظه‌ای، اطالاعات خروجی و نهایی را تحت یک داشبورد کامل به کاربر ارائه می‌دهد.

این کارشناس، کاهش هزینه‌ها از طریق مانیتورینگ از راه دور، جمع آوری و درک داده‌های پزشکی، مانیتورینگ بیماران را از عمده مزایای استفاده اینترنت اشیاء در حوزه صنعت پزشکی عنوان کرد و گفت: متخصصان این حوزه می‌توانند از مانیتورینگ ریموت بدون حضور بیمار در بیمارستان به خوبی استفاده کنند. همچنین همین امر مه باعث می‌شود جریان کاری فراهم کنندگان خدمات درمانی کاهش پیدا کند. علاوه بر این، کمبود نیرو در مراکز بهداشت و درمان، باعث ایجاد اختلال در بررسی بیمار نمی‌شود.

وی تأکید کرد: استفاده از اینترنت اشیا در کشور‌های جهان سوم که مراکز سلامت زیادی در دسترس ندارند می‌تواند بسیار مفید باشد. استفاده از چنین فناوری در مناطقی که دچار سیل، زلزله، سونامی یا سایر بلایای طبیعی شده اند هم موثر خواهد بود.

علیاری گفت: بی شک اینترنت اشیا حوزه سلامت و شیوه‌ای که در آن بیماران درمان می‌شوند را تغییر خواهد داد. این موضوع نه تنها برای پزشکان و سایر متخصصان مفید خواهد بود بلکه برای افرادی که دسترسی به مراکز سلامت را ندارند نیز موثر واقع خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی