کد خبر: ۲۰۷۱۱
|
۱۴ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۴۶

تخصیص ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات مالی و 6 ضمانت‌نامه برای گسترش بازار محصولات شرکتهای خلاق

صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنایع خلاق راه‌اندازی شد تا به شرکت‌های خلاق تسهیلات ارائه دهد و آنها را در مسیر توسعه محصول و بازار یاری کند.

به گزارش« نبض فناوری» زیست بوم دانش‌بنیان با سرعت در کشور گسترش یافت و محصولات فناورانه به خوبی نیازهای جامعه را رفع کردند. اما در کنار آنها، بخش دیگری از شرکت‌ها نیز در کشور به فعالیت‌های فناورانه رونق داده‌اند؛ شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی.

خلاقیت و نوآوری و ارائه مدل‌های نوین کسب و کار مبنای فعالیت آنها است. این شرکت‌ها چند سالی است که در زیست بوم نوآوری و کارآفرینی کشور ظهور کرده‌اند و به سرعت در حال رشد هستند. به گونه ای که اکنون بیش از یک هزار و 400 شرکت خلاق در کشور فعالیت می‌کنند تا در عرصه اقتصاد، صنعت و فرهنگ پیوندی خلاقانه ایجاد کنند. با فعالیت این شرکت ها بازار فرهنگ و هنر که بر مبنای خلاقیت اصیل و بومی استوار است، در کشورمان، دارد رونق می گیرد.

شرکت‌های خلاق ظرفیت بالایی در ایجاد و رونق اشتغال دارند. اما حمایت از این کسب و کارها برای توسعه فعالیت ها موضوع مهمی است. در این راستا در اواخر سال 1399، صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی صنایع خلاق راه اندازی شده است. خدماتی همچون سرمایه گذاری خطر پذیر، تامین مالی، توسعه کسب و کار، صدور ضمانتنامه، خدمات مالی و شبکه و بازارسازی توسط این صندوق به شرکت های خلاق‌ ارائه می‌شود.

10 حوزه همچون کسب و کار دیجیتال و فضای مجازی، فضای یادگیری و آموزش، توسعه دهندگان پلتفرم های نشر و توزیع، صنایع دیداری و شنیداری، چاپ و نشر، گردشگری، صنایع دستی، میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و نمایشی، بازی اسباب بازی و سرگرمی، مد و پوشاک و طراحی تحت پوشش برای دریافت حمایت از صندوق هستند.

تا کنون نیز تعداد 48 فقره تسهیلات توسط صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق به شرکت های فعال این حوزه تعلق گرفته است تا محصول خود را توسعه دهند و وارد بازار کنند. حجم تسهیلات مالی اعطایی صندوق تاکنون 140 میلیارد ریال بوده است. صندوق هم چنین در یک فقره سرمایه گذاری مبلغ 5 میلیارد ریال در حوزه صنایع خلاق سرمایه گذاری کرده است.

صدور ضمانتنامه برای شرکت های خلاق برای ارائه به طرف های تجاری از دیگر خدمات صندوق پژوهش و فناوری صنایع خلاق است و تاکنون 6 فقره ضمانتنامه به جمع ارزش بیش از 23 میلیارد ریال ضمانتنامه برای شرکت در مناقصه و پیش پرداخت صادر شده است.

شرکت های خلاق هم پا و هم توان با دانش بنیان ها در تلاش هستند برای رهایی از اقتصاد نفتی و ایجاد اقتصادی خلاق و پویا. آنها در همین بحران شیوع کرونا نیز توانمندی خود را نمایش دادند و با محصولات خود فضا را برای فعالیت های گوناگون مانند آموزش از راه دور آماده کردند.

 

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
وبگردی