کد خبر: ۲۰۷۹۶
|
۱۷ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری؛

۹ ماده موثردارویی ضدسرطان توسط یک شرکت دانش‌بنیان تولید شد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان صنایع شیمیایی دارویی ارسطو با بیان اینکه هم اکنون ۹ ماده موثر دارویی ضدسرطان را در این شرکت تولید کردیم، گفت: هدف ما این است که تا پایان سالجاری بتوانیم سهم بیشتری از بازارداخلی و صادراتی را به خود اختصاص دهیم.

علیرضا پروین زاد مدیرعامل شرکت دانش بنیان صنایع شیمیایی داروئی ارسطو، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با اشاره به اینکه این شرکت از سال ۶۷ فعالیت‌هایی را در حوزه مواد موثره دارویی انجام می‌داده است، اظهار کرد: هم اکنون نزدیک دو سه سالی است به ۹ ماده موثر دارویی ضدسرطان دست پیدا کردیم.

وی همچنین با تأکیدبر اینکه این شرکت دانش بنیان اولین تولید کننده مواد موثره دارویی بخش خصوصی در ایران است، اظهار کرد: در سال ۹۲ توسط معاونت پژوهش و پردازش نهاد ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان شناخته شده است.

پروین زاد با اشاره به اینکه دارو‌های تولیدی با دانش بومی تولید می‌شود، خاطر نشان کرد: کارخانه صنایع شیمیایی دارویی ارسطو بزرگترین شرکت خصوصی از نظر حجم تولید داروی موثره در کشور است و ویژگی منحصر بفرد آن اتکاء بر دانش فنی و بومی است.

وی تصریح کرد: پژوهش و پردازش مهمترین وجه تمایز شرکت ارسطو با سایر شرکت‌های تولید مواد موثره دارویی داخلی بوده و متشکل از هسته‌های علمی شامل شیمیدانان با مدارک دکترا و کارشناسی ارشد، دکترای داروسازی و تیم پشتیبانی فنی شامل مهندسین شیمی، مکانیک و الکترونیک است. همچنین توان بالای علمی شرکت ارسطو پردازش فرایند‌های جدید برای محصولات تحت ثبت اختراع را ممکن کرده که این امر موجب صادرات محصولات تحت ثبت اختراع فرایند (Process Patent) این شرکت به کشور هایی، چون کانادا، المان و برزیل شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، افزود: هدف ما این است که تا پایان سالجاری بتوانیم سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهیم. همچنین توسعه بازار‌های صادراتی جز اهداف این شرکت است تا جاییکه قبلا به کشور‌های کانادا و برخی از کشور‌های دیگر نیز صادرات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برنامه برای بخش تحقیق و توسعه نیز در دست اقدام داریم تا بتوانیم به مواد جدیدتر و به روز دست پیدا کنیم. به صورت مستقیم ۱۳۰ نفر و تعداد افراد شاغل به صورت غیر مستقیم رقم بالایی است.

پروین‌زاد تصریح کرد: برای افزایش داروی ضد سرطان فعلا برنامه‌ای نداریم؛ اما برای بقیه محصولات برنامه بروزرسانی و تولید محصول جدید در دست اقدام است. تمام محصولات تولیدی این شرکت مجوز‌های لازم سازمان غذاو دارو را دریافت کرده است.

وی با تأکید براینکه حمایت‌های اساسی از سوی مسئولان در برای توسعه این شرکت صورت گرفته است، گفت: صنعت دارویی کشور به قدری توانمند است که می‌توانند مشکلات در این حوزه را برطرف کند. متاسفانه برخی از افراد سودجو هستند که با واردات دارو از خارج مشکلاتی را برای این صنعت ایجاد می‌کنند اگر با این‌ها برخورد شود به طور حتم صنعت دارویی بیش از این توسعه پیدا خواهد کرد.

پروین‌زاد خاطرنشان کرد: مشکل نقدینگی یکی از چالش‌های اساسی در این صنعت است. زمانی که تولید داخلی به خوبی حمایت نشود عملا در سیکل چند زمانی ضعیف و ضعیف‌تر می‌شود. دولت باید در این زمینه تدابیری را اتخاذ کند.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی