کد خبر: ۲۰۹۷۳
|
۲۳ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۲۶
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

تولید بیش از ۳۰ محصول با استفاده از هوش مصنوعی/ تبدیل ۶۰ کار تحقیقاتی به محصول

مدیر عامل شرکت عصر گویش پرداز، از تولید بیش از ۳۰ محصول با استفاده از هوش مصنوعی در این شرکت خبر داد و گفت: نزدیک ۷ هزار مشتری در طی ۲۰ سال گذشته جذب کردیم که با آن‌ها در ارتباط بوده و پشتیبانی محصولاتشان را انجام می‌دهیم.

حسین صامتی مدیر عامل شرکت عصر گویش پرداز، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» اظهار کرد: پردازش گفتاری و هوش مصنوعی برای تشخیص مشخصه‌های گفتار و مشخصه‌های زبانی که در گفتار است، فعالیت می‌کنیم که در حال حاضر در دانشگاه صنعتی شریف حدود ۲۵ سال در آزمایشگاه کار‌های تحقیقاتی را انجام می‌دهیم تا جاییکه تعداد زیادی مقاله در این زمینه ارائه شده است. هم اکنون در عصرگویش پرداز محصولاتی را تولید می‌کنیم به طوریکه این تحقیقات بعد از تبدیل شدن به محصول بازاریابی و پشتیبانی می‌کند.

وی تأکید کرد: همچنین این شرکت در حوزه ارائه سیستم‌های مبتنی بر گفتار برای زبان فارسی، محصولات مختلفی را تولید کرده است که بیشتر آن‌ها برای نخستین بار برای زبان فارسی انجام شده و منحصرا توسط این شرکت تولید می‌شوند.

صامتی گفت: محصولات اصلی ما بنام نویسا که بازشناسی یا تشخیص گفتار فارسی است یعنی تبدیل گفتار به متن است. همچنین محصول دیگری بنام آریانا متن را به گفتار تبدیل می‌کند. روی تشخیص گوینده روی کانال‌های مخابراتی و آرشیو‌ها یعنی اینکه گوینده خاصی را در آرشیو بزرگی دنبال کنید، می‌توانید از روی صدا پیدا کنید یا موقعی که دسترسی به سامانه‌ای از طریق تایید صدای فرد باشد این کار را انجام می‌دهد. محصولات دیگر در حوزه تشخیص زبان گفتاری، تشخیص جنسیت گوینده است.

صامتی گفت: همچنین ۳۰ محصول جنبی در کنار این محصولات داریم که بنا به سفارش و ایده‌های شرکت پیاده سازی و ارائه می‌شود.

صامتی درباره یکی از محصولات این شرکت گفت: نویسا نخستین برنامه تایپ گفتاری فارسی است که با بهره‌گیری از تکنولوژی گفتار به نوشتار، صحبت فارسی را به متن تبدیل می‌کند. این برنامه با دقت و سرعت بالا و در تمامی ویرایش‌گر‌ها قادر به تایپ سخنان بدون استفاده از صفحه کلید است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین ادامه داد: کاربر می‌تواند تنها با خواندن متن در میکروفون، گفتار خود را به نوشتار فارسی تبدیل کند. فناوری پیشرفته تشخیص گفتار در این نرم‌افزار، این امکان را می‌دهد تا برای تایپ هرگونه متنی استفاده شود؛ مانند تایپ صوتی متون شخصی، تایپ نامه‌ها و گزارش‌ها در سازمان‌ها و ادارات و تایپ نوشته‌های تخصصی.

این فعال فناور از ویژگی‌های این نرم افزار نام برد و گفت: دقت و سرعت بالا در تبدیل گفتار به نوشتار، امکان تایپ گفتاری در همه نرم افزار‌های ویندوز، قابلیت نصب به صورت تکی یا تحت شبکه، قابلیت تایپ صوتی اعداد به صورت رقمی یا حروفی و تایپ تمامی علائم نگارشی با صدا از ویژگی‌های این نرم‌افزار است.

وی افزود: نزدیک ۷ هزار مشتری در طی ۲۰ سال گذشته جذب کردیم که با آن‌ها در ارتباط بوده و پشتیبانی محصولاتشان را انجام می‌دهیم.

صامتی ادامه داد: این نرم‌افزار‌ها قابلیت نصب در گوشی و کامیپوتر شخصی و هم به صورت سرویس مبتنی بر وب قابل استفاده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: تا به امروز بیش از ۶۰ کار تحقیقاتی را در قالب پروژه‌های دانشجویی و دکتری تبدیل به محصول کردیم. همچنین روی بهبود سیستم تشخیص جنسیت و تشخیص زبان کار می‌کنیم که پیش بینی می‌شود تا پایان سال ورژن جدیدی را ارئه خواهیم داد.

وی افزود: ما بیشتر روی زمینه‌های استفاده از روش‌ها در حد کار‌های موجود دنیا کار‌هایی را انجام می‌دهیم؛ ولی ضعف اصلی ما امکانات محاسباتی و کمبود پردازنده‌ها و شبکه‌های پرسرعت است تا بتوانیم این را به شکل فراگیر در اختیار همگان قرار دهیم.

صامتی ادامه داد: برای آسان و بهتر کردن کیفیت و سرویس‌ها در فضای مجازی، و روش‌های مختلف هوش مصنوعی به صورت ویژه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم چرا که هوش مصنوعی با صدای طبیعی انسان در ارتباط است و خیلی می‌تواند کمک کند. حتی ممکن است خیلی سواد بالایی نداشته باشند، ولی می‌توانند با حرف زدن به فضای مجازی وارد کنیم.

ارسال نظرات
گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین، رشد درآمد ۲۹ درصدی «توسن» در دوره یکماهه اسفند ۱۴۰۲
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 29 فروردین 1403 صعود اندک بیت‌کوین
پیش از برگزاری انتخابات؛ ایکس در هندوستان دردسر درست کرد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
وبگردی