کد خبر: ۲۱۰۵۰
|
۲۶ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
به همت یک شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت؛

تولید مخازن کرایوژنیک پیشرفته در غرب آسیا/ تجهیز بیش از ۲۰۰ مرکز بیمارستانی به مخزن اکسیژن مایع

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشران زمهریر آسمان، با بیان اینکه این شرکت پیشرفته ترین تولید کننده مخازن کرایوژنیک در غرب آسیا است، گفت: هم اکنون محصولات این شرکت به کشورهای ایتالیا، عراق، سوریه و افغانستان صادرمی‌شود.

سیدمحمدرضا محمودیان مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشران زمهریر آسمان، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه این شرکت از سال ۹۲ تاسیس شده است؛ ولی عملا از سال ۸۸ کار تدوین دانش فنی را شروع کردیم، اظهار کرد: فعالیت اصلی این شرکت در زمینه تولید مخازن کرایوژنیک اکسیژن مایع، نیتروژن مایع، آرگون مایع و کربن دی اکسید مایع است که توانستیم پیشرفته‌ترین مخازن را در صنایع مختلفی نظیر بیمارستان، پتروشیمی و پالایشگاه، مخازن LNG، آبزی پروری، مخازن صنعتی، صنایع غذایی، حمل و نقل و فولاد تولید کنیم.

وی تصریح کرد: دانش کرایوژنیک عملا به دمای منفی ۱۵۰ درجه سلسیوس و پایین‌تر از آن گفته می‌شود که درآن هوا تبدیل به مایع شده و مولفه‌های اکسیژن، نیتروژن، هلیم و هیدروژن را دربرمی‌گیرد. در این دما هر چیزی برای خود عملکردی جدا دارد. همچنین شامل تمام قطعات دوار، مایعات و گاز‌ها می‌شود. می‌توان تأکید کرد که این شرکت دانش‌بنیان پیشرفته‌ترین تولید کننده مخازن کرایوژنیک در غرب آسیا است و دارای پروانه ساخت وسیله پزشکی از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی برای مخازن بیمارستانی خود است.

محمودیان با بیان اینکه شرکت پیشران زمهریر آسمان اولین شرکت دارنده دانش کرایوژنیک در کشور است، افزود: مخازن کرایوژنیک تولیدی عملا در صنعت فولاد، پالایشگاهی و بیمارستان‌ها کاربردی شده است. این مخزن از دو مخزن تشکیل شده است که مخزن اصلی درون یک پوسته خارجی قرار می‌گیرد و حد فاصل این دو مخزن از مواد عایق مانند پرلیت تشکیل شده است که براساس روش غربال مولکولی عمل می‌کند.
مخزن درونی لوله‌های درونی مخزن، از جنس استنلس استیل است که در کنار تست‌های زیادی که بر روی مخزن انجام می‌شود موجب تضمین مرغوبیت و کیفیت مایعات گازی می‌شود که خود عامل مهمی در بالا نگه داشتن خلوص گاز‌ها است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مرکز بیمارستانی به این مخازن مجهز هستند با این روش توانستیم جان دهها هزار نفر را از مرگ نجات دهیم.

محمودیان تصریح کرد: اکسیژن امری حیاتی در تمام بیمارستان‌ها است و این امر باعث تمرکز نفرات مرتبط و مدیران در بیمارستان شده است. مخزن اکسیژن مایع بیمارستانی تجهیز ایستایی است که بدون نیاز به برق و اپراتور کار می‌کند و نحوه عملکرد این مخازن بدین صورت است که در بیمارستان بر روی فنداسیون نصب و با استفاده از ماشین‌های حمل اکسیژن، مایع اکسیژن در درون مخزن شارژ می‌شود، بنابراین با باز کردن شیر، جریان با فشار تنظیم شده در خط لوله به سمت تابلوی سانترال جریان می‌یابد و از این طریق به بخش‌های مصرف کننده انتقال پیدا می‌کند. تنها فعالیت مورد نیاز در این زمان چک کردن هفتگی گیج سطح سنج مایع است که نشان دهنده درصد پر بودن مخزن است. در صورتی که این گیج ما بین ۲۰% تا ۳۰% قرار گرفت باید شارژ بعدی سفارش داده شود. خلوص اکسیژن در این شرایط ثابت خواهد بود و با توجه به رگلاتور فشارساز افت فشار حتی در بالاترین میزان مصرف وجود ندارد.

مدیرعامل این شرکت گفت: این دستگاه مورد تایید وزارت بهداشت و پدافند غیرعامل قرار گرفته است و معاونت درمان نیز از این دستاورد تقدیر کردند. هم اکنون در حوزه فناوری‌های پیشرفته فعالیت‌هایی را انجام می‌دهیم.

وی افزود: روزانه یک بیمارستان را در کشور به این مخازن تجهیز می‌کنیم تا جاییکه این مخازن در بیمارستان‌های معروف (در استان‌های تهران، اصفهان، خراسان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و سایر نقاط کشور) نصب شده است. با ورود ما به این عرصه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری شده است. برآورد ما این است که از خروج ۵۰ میلیون دلار جلوگیری کنیم. همچنین به ایتالیا و کشور‌های همجوار از جمله عراق، سوریه و افغانستان صادراتی را انجام دادیم.

محمودیان ادامه داد: ما یک آرندی قوی داریم که همیشه فعال است در سال‌های آتی محصولات جدیدی را در حوزه کرایوژنیک تولید خواهیم کرد. در مرحله نخست ساخت مخازن استوانه را در دستور کار داشتیم و اکنون در حال ساخت مخازن کروی، مخازن حمل بزرگ وسایر محصولات را نیز خواهیم ساخت. محصولات ما بیشتر براساس مصرف کشور تولید و بومی سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این شرکت توانستیم برای ۴۰۰ خانوار اشتغالزایی کنیم که این مهم برای ما یک ارزش تلقی می‌شود.

ارسال نظرات
قبل از کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل این ماه یک رویداد مجازی برگزار می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 5 اردیبهشت 1403 بیت‌کوین آماده شد
درباره عدم مسدودسازی برخی اکانت‌ها؛ دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 3 اردیبهشت 1403 کارمزد بیت‌کوین صعودی یا نزولی است؟
وبگردی