کد خبر: ۲۱۰۷۵
|
۲۷ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۰:۵۳
رئیس پژوهشگاه ارتباطات اعلام کرد؛

آمادگی مشارکت در بومی سازی ۱۰ محصول راهبردی شبکه ملی اطلاعات

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از آمادگی این پژوهشگاه برای مشارکت سالانه در تولید و بومی سازی ۱۰ محصول راهبردی شبکه ملی اطلاعات درصورت موافقت وزارت ارتباطات خبر داد.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، وحید یزدانیان با اشاره به ارائه پیشنهاد اولیه این موضوع به وزارت ارتباطات گفت: پیشنهاد اولیه ارائه شده و باید مجدداً مورد بازنگری قرار گرفته و اقتضائات جدید شبکه ملی اطلاعات در آن لحاظ و مورد تأیید و استفاده قرار بگیرد.

وی به تجربه مشارکت این پژوهشگاه در ارائه زیرساخت مورد نیاز و سرمایه گذاری بر محصولاتی چون ضد بدافزار پادویش و DEDM و CWDM اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم زیرساخت مورد نیاز را در اختیار بخش خصوصی قرار داده و سرمایه گذاری نیز کنیم و متعاقب آن پس از تولید محصول، با بخش خصوصی در ارائه محصول و خدمات مشارکت داشته باشیم.

یزدانیان با اشاره به ارجاع استقرار مرکز پایش و رصد شبکه ملی اطلاعات به این پژوهشگاه افزود: در زمینه تنظیم گری و توسعه شبکه ملی اطلاعات نیز آماده همکاری با وزارت ارتباطات هستیم.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: مطالعات گسترده ای در خصوص شبکه ملی اطلاعات در پژوهشگاه انجام شده که باید در این پروژه مورد استفاده قرار بگیرد و برخی هم نیاز به حمایت وزارت ارتباطات و شرکت‌های تابعه دارد.

وی با بیان اهم فعالیت‌های پژوهشگاه در زمینه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و مشارکت در این زمینه گفت: در سنوات گذشته زیرساخت‌های آزمایشگاهی مفیدی توسط پژوهشگاه ایجاد شده است که از آن جمله می‌توان به ایجاد ۱۰ آزمایشگاه تأیید نمونه ارتباطات، ۸ آزمایشگاه تأیید نمونه آی تی، ۴ آزمایشگاه تأیید نمونه امنیت و حضور ۱۰۲ نفر عضو هیأت علمی و ۱۵۰ پژوهشگر در این مجموعه اشاره کرد.

یزدانیان با اشاره به مطالعات گسترده پژوهشگاه در حوزه امنیت و حکمرانی شبکه ملی اطلاعات اظهار داشت: در حوزه حکمرانی به ویژه در طراحی مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات مشارکت داشتیم. در تدوین مدل کسب و کار و شاخص‌های ارزیابی شبکه ملی اطلاعات هم مشارکت داشتیم و نتایج را در اختیار مرکز ملی فضای مجازی قرار دادیم. همچنین مدل همکاری بخش خصوصی – عمومی را در اختیار سیاستگذاران این حوزه قرار داده ایم.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی