کد خبر: ۲۱۲۳۹
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۰ | ۱۴:۱۲

تحول در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته/فعالیت 1399 شرکت دانش‌بنیان برای رونق بخشیدن به این صنعت

1399 شرکت دانش‌بنیان در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته نقش‌آفرینی می‌کنند و با تولید محصولات ایران‌ساخت رونقی فناورانه برای کشور داشته‌اند.

به گزارش« نبض فناوری» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت ساخت ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته در سال های اخیر رشد خوبی کرده است. به مدد نیروی متخصص و خلاق فعال در این حوزه فناوری و نوآوری به خوبی در ساخت ماشین‌آلات نفوذ کرد و شاهد تولید محصولاتی پیشرفته شدیم. رشد این صنعت یکی از موضوعات زیربنایی برای هر کشوری است و با تقویت توانمندی های بومی و برنامه ریزی می‌توان به توسعه ای درست در آن رسید.

در سال های اخیر نیز برای تحقق این هدف رشد شرکت های دانش بنیان این حوزه هدف قرار گرفت. مرکز موسسات و شرکت های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز همچون سایر حوزه ها از دانش بنیان های فعال در بخش ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته را حمایت کرده است. 110 خدمت همچون معافیت و تسهیلات گمرکی، معافیت مالیاتی، استقرار شرکت ها، بیمه‌های بازرگانی و بیمه تامین اجتماعی برخی از حمایت هایی است که ذیل قانون از شرکت ها می شود.

همچنین این مرکز با ارائه خدمات توانمندسازی همچون توسعه بازار داخلی، مشاوره تخصصی کسب و کار، ارزشگذاری و تبادل فناوری، تبلیغات و اطلاع رسانی و تحقیقات بازار برای توسعه این شرکت ها اقدام کرده است. البته مرکز با اقداماتی همچون توسعه بازار و حضور در نمایشگاه های بین المللی از گسترش صادرات شرکت ها حمایت می کند. در کنار این موارد با اقداماتی برای رفع نیازهای فناورانه نیز گام برداشته شده است.

همه این اقدامات در راستای خودکفایی کشور است. ماشین آلات و تجهیزات فناورانه نیز حوزه ای راهبردی است که در همه صنایع رد پای آن را می توان دید و این تجهیزات به طور مستقیم در فرآیند تولید محصول نقش دارند. خودکفایی و ارتقای تولیدات ایران‌ساخت در این حوزه پیشرفت برای کشور را به همراه دارد.

اما تجهیزات پیشرفته به دسته ای از محصولات گفته می شود که فناوری استفاده شده در این ماشین‌آلات در مقایسه با صنعت روز کشور در حد متوسط به بالا باشد.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 28 اسفند 1403 پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
برای پیروی از قوانین ترکیه؛ «تردز» در ترکیه تعطیل شد
رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد رای پرونده رمزارز جعلی «کینگ‌مانی» صادر شد
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 27 فروردین 1403 ریزش بیت‌کوین ادامه دارد؟
وبگردی