کد خبر: ۲۱۲۶۷
|
۰۲ مهر ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰
در گفتگو با نبض فناوری مطرح شد؛

از سرگیری فعالیت ماینرها بعد از چندماه تعطیلی/ برای دریافت مجوز به سایت بهین یاب مراجعه کنید

عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران، از آغاز فعالیت مجدد رمزارزها با شروع مهرماه در کشور خبر داد و گفت: این امر مهم را وزارت نیرو به صورت رسمی اعلام کرده است. همچنین وزارت صمت نیز گفته که به زودی سایت بهین یاب برای درخواست متقاضیان برای دریافت مجوز تاسیس باز خواهد شد تا از لحاظ قانونی برای استخراج ماینر مشکلی ایجاد نشود.

به گزارش خبرنگار «نبض فناوری» ایران همانند سایر کشور‌ها طی سال‌های اخیر به حوزه استخراج رمز ارز‌ها ورود پیدا کرد تا جاییکه فعالان زیادی وارد این عرصه شدند. ناگفته نماند که برخی از افراد به دلیل نداشتن مجوز‌های لازم دست به استخراج غیرمجاز ماینر در کشور زدند و این مهم باعث که به دلیل اوج گرفتن مصرف برق و کمبود برق مصارف خانگی فعالیت رمزارز‌ها زیر ذره‌بین قرار گیرد و همین موضوع نیز موجب شد تا رئیس‌جمهور وقت دستور توقف فعالیت رمزارز‌ها را بدهد، البته در این بین برخورد جدی نیز با استخراج کنندگان رمزارز صورت گرفت. باید یاداور شد که در کنار این موضوع فعالان صاحب مجوز نیز از ادامه فعالیت باز ماندند.

حال که مهرماه شروع شده دولت اجازه داد که ماینر‌ها دوباره فعالیت خود را از سرگیرند تا جاییکه مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفته: "اکنون و با کاهش دمای هوا که منجر به کاهش مصرف در بخش خانگی مراکز مجازی که غیر فعال شده بودند خواهند توانست از ابتدای مهرماه فعالیت عادی خود را از سر گیرند. "

به گفته وی صنعت برق تلاش خواهد کرد ۲۵۰ مگاوات برق مورد نیاز این مراکز را تامین کند تا آن‌ها بتوانند برنامه‌های خود را دنبال کنند.

در همین رابطه سجاد کرمی عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن بلاکچین ایران، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» گفت: از اول مهرماه فعالیت ماینر‌ها بلامانع است و این امر مهم را وزارت نیرو به صورت رسمی اعلام کرده است. همچنین وزارت صمت نیز گفته که به زودی سایت بهین یاب برای درخواست متقاضیان برای دریافت مجوز تاسیس باز خواهد شد تا از لحاظ قانونی برای استخراج ماینر مشکلی ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: طبق جلساتی که با ماینر‌ها داشتیم متاسفانه ماینر‌ها در خصوص خود تامینی برق از سوی اداره گاز مشکل دارند به گونه‌ای که شرکت ملی گاز به آن‌ها گاز مورد نیاز را اختصاص نمی‌دهد. حتی زمانی که درخواست می‌دهند برای دریافت گاز دیگر برق به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت و این خود یک معضل است که برای فعالان این صنعت مشکل ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
وبگردی