کد خبر: ۲۱۴۰۹
|
۰۶ مهر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

نحوه باز کردن حساب فیسبوک مسدود شده

فیسبوک در مورد مسدود کردن حساب های کاربری، اقدامات امنیتی بسیار سختی را انجام داده است.

به گزارش «نبض فناوری»، شرکت فیسبوک با وجود دو میلیارد کاربر در سراسر جهان، تمام تلاش خود را برای کنترل حساب های جعلی، جلوگیری از نفوذ به حریم خصوصی و تعقیب سایبری و جلوگیری از هکرها انجام می دهد.

اگر حساب شما مسدود شده ممکن است هرگز دلیل آن را ندانید؛ اما احتمالا دلیل آن  تلاش های مکرر برای ورود به سیستم با رمز عبور نامعتبر هک شدن حساب و پست های هرزنامه باشد.

فیسبوک همچنین به طور خودکار مکان های جغرافیایی را که از آنها به حساب ها دسترسی پیدا می کنند، رصد می کند. به عنوان مثال، اگر در انگلستان مستقر هستید و از سرور نیجریه وارد حساب کاربری خود شده اید، خروج از سیستم و سپس ورود چند دقیقه بعد از سرور در انگلستان، باعث مسدود شدن حساب از طرف فیسبوک می شود.

نحوه بازکردن قفل حساب فیسبوک

برای بازگشت به حساب خود، باید وارد فیسبوک شوید و دستورالعمل ها را برای تأیید هویت خود دنبال کنید. فی بوک ممکن است روشهای مختلفی را برای تأیید هویت شما ارائه دهد؛ اما به طور کلی یکی از گزینه های زیر به شما ارائه می شود.

  • شناسایی دوستان بر اساس عکس های برچسب زده شده آنها
  • پاسخ به سوال امنیتی شما (اگر سوالی را به حساب خود اضافه کرده باشید)
  • تماس با دوستی که قبلاً برای کمک انتخاب کرده اید
  • سوال در مورد تاریخ تولد
  • درخواست آپلود کردن عکستان

مراحلی که از شما خواسته می شود تا دنبال کنید با توجه به گزینه هایی که به شما ارائه می شود متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر گزینه ای برای کمک گرفتن از دوستان دارید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

چند دوست را که شخصاً می شناسید و مستقیماً با شما در ارتباط هستند انتخاب کنید.

هنگامی که این کار را انجام دادید و روی ادامه کلیک کنید، فیسبوک یک کد امنیتی برای دوستانی که تازه انتخاب کرده اید ارسال می کند.

سپس باید با آن دوستان تماس بگیرید و از آنها بخواهید کدی را که از فیسبوک دریافت کرده اند برای شما ارسال کنند. از این کد برای قفل حساب فیسبوک خود استفاده کنید.

با این حال، روشی که برای باز کردن قفل موفقیت آمیز حساب خود استفاده می کنید ممکن است به دلیل آن بستگی داشته باشد زیرا علت قفل شدن حساب شما در وهله اول است.

در برخی موارد ممکن است لازم باشد روشهای مختلفی را برای باز کردن قفل حساب فیسبوک خود مانند بارگذاری شناسه عکس امتحان کنید. اساساً این راهی برای تأیید عکسهای برچسب خورده شماست تا تأیید شود که شما همان کسی هستید که ادعا می کنید.

این مرحله در واقع نسبتاً ساده است:

  • ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید
  • نام کامل شما همانطور که در حسابتان ذکر شده است
  • آپلود عکس
  • برای فعال سازی مجدد حساب، روی پیوند در ایمیلی که دریافت می کنید کلیک کنید

هر کدام از گزینه های فعال سازی مجدد حساب به شما پیشنهاد می شود، مراحل نسبتاً ساده ای هستند و نباید مدت زیادی طول بکشد تا دوباره وارد حساب خود شوید.

این مطلب به در خواست یکی از کاربران نبض فناوری تهیه شده است؛ اگر شما هم سوال یا مشکلی در زمینه فناوری دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید حتما پیگیری می کنیم.

ارسال نظرات
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 16 اردیبهشت 1403 زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
همزمان با نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
دادگاه ضدانحصار گوگل و وزارت دادگستری برگزار شد؛ احتمال جریمه غول فناوری به‌‌دلیل حذف مستندات مهم
رییس سازمان رگولاتوری اعلام کرد؛ تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴
وبگردی